اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مراسم دومین سالگرد درگذشت «سیامند رحمان» بی بدیل ترین اسطوره وزنه برداری جهان و پارالمپیک در زادگاهش اشنویه برگزار خواهد شد.

 مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: در حالیکه سوگ فقدان «سیامند رحمان» بی بدیل ترین اسطوره وزنه برداری جهان و پارالمپیک و مرد بی همتای غیرت و قدرت و پهلوانی دوساله شده، هنوز هم خیل دوست داران و مشتاقان این جوان دوست داشتنی اشنویه ای استان آذربایجان غربی از ایران قهرمان دیار پهلوانان، در سراسر دنیا نبود وی را افسوسی بزرگ می دانند و غیرت و اراده پولادین رحمان را می ستایند.

کیومرث ایراندوست افزود: در آستانه دومین سالگرد درگذشت این پهلوان تکرار نشدنی تاریخ وزنه برداری پارالمپیک و جهان و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته توسط فرمانداری شهرستان اشنویه و همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی این شهرستان و به خصوص اداره کل ورزش و جوانان استان و اداره ورزش و جوانان اشنویه پیش بینی می شود مسئولانی از وزارت ورزش و جوانان، استانداری آذربایجان غربی، کمیته ملّی پارالمپیک و فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین در این مراسم حضور داشته باشند.

مراسم دومین سالگرد درگذشت زنده یاد سیامند رحمان از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در اشنویه و با حضور دوست داران و علاقمندان سیامند رحمان، جامعه ورزشی و جوانان، مردم خونگرم اشنویه و نیز مسئولین وزارتی، استانی و شهرستانی و با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

“سیامند رحمان”، متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که ۱۱ اسفند سال ٩٨ بدلیل ایست قلبی درگذشت.

سال گذشته، موزه مرحوم “سیامند رحمان”، قهرمان وزنه برداری پارالمپیک همزمان با اولین سالگرد درگذشت این قهرمان شهیر، افتتاح شد و یش از این نیز، یک سالن ورزشی به نام “سیامند رحمان” نامگذاری شده بود.

او در بازی‌های پاراآسیایی رکورد ۲۷۸.۵ کیلو را به ثبت رساند و مدال طلا گرفت. رحمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز در صدر رکوردزنان قرار گرفت. او در این بازی‌ها با بالا بردن وزنه ۲۸۰ کیلویی رکوردی را شکست که قبلا متعلق به کاظم رجبی بود.

سیامند رحمان، به عنوان بخشی از فعالیت‌های توکیو ۲۰۲۰ با برجسته کردن ورزشکاران پارالمپیک در کنار نماد‌های توکیو نام برده شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست