اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نودوسومین کمیته فرعی امنیتی ایران و ترکیه با حضور فرمانداران ماکو و چالدران و والیان آغری و ایقدیردر ماکو آغاز برگزار شد.

 در این جلسه بر حسن همجواری و تسهیل در عبور و مرور مرزی و مبارزه با قاچاق و انسان و اقدامات غیرقانونی اشرار در مرزهای دو کشور بحث و بررسی شد.

نادر کاظمی فرماندار ماکو و رئیس هیئت ایرانی عصر چهارشنبه با اشاره به امنیت پایدار در مرزهای مشترک گفت: بحث فعالیت بازارچه‌های مرزی ساری سو ماکو و پیراحمد کندی چالدران را خواستار شدیم و با توجه به عملیاتی که در گمرک گوربلاغ ترکیه انجام شده خواستار این هستیم که وقفه‌ای در تردد کامیون‌های ترانزیتی و مشکلی در گمرک پیش نیاید و در کارهای خود تسهیل کنند.

در این نشست عثمان وارول والی آغری و رئیس هیئت ترک از ادامه روند ساماندهی گمرک گوربلاغ ترکیه، مقابل گمرک بازرگان با هدف تسهیل تردد بین دو کشور خبر داد و گفت: طرح نوسازی گمرک گوبلاغ که یکی از مهمترین مراکز تجاری بین دو کشور است آغاز شده که پس از خاتمه آن این گمرک به استاندارد ترین و مدرن ترین حالت تبدیل خواهد شد، در این بازه احتمال وجود برخی مشکلات و کندی‌ها در ترددها وجود دارد که نیازمند تعامل و همکاری بیش از پیش مسئولان گمرکات دو طرف است.

کمیته فرعی امنیتی ایران و ترکیه در خاک جمهوری اسلامی و یا ترکیه برگزارمی شود و این نشست هم با امضای تفاهم نامه در دو بند بین فرمانداران ماکو و والی آغری با هدف گسترش و توسعه مبادلات و تجارت و مقابله با قاچاق کالا و انسان در مرزها به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست