اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

حاج قاسم نامی به بلندای تاریخ است؛ نام او را را دخترکان زیر تازیانه رژیم صهیونیستی و زنان و مردان در بند داعش هر صبح و شام زمزمه کردند تا از قید اسارت رها شوند.

آوای مرز : حاج قاسم نامی فراتر از مرزهاست نام و یاد او حد و مرزی نمی شناسد؛ پژواک زیبای عدالتخواهی و ظلم ستیزی او ستون های زورمداران را به لرزه درآورده و خوف و هراس را برجانشان مستولی کرده است.

حاج قاسم را وجب به وجب خاورمیانه می شناسد و هنوز ردپای قدم های او بر سینه کوهها و دشتها و شهرها و روستاهای اسیر دست خفاشان زمان جامانده است؛ هنوز صدای قدم های او از دل سرزمین های عراق و سوریه و لبنان به گوش می رسد، هنوز مظلومان زیر یوغ رژیم صهیونیستی چشم انتظار آمدنش هستند.

زمان گذشته است اما با گذشت زمان محبوب تر شده است؛ گویی شهادتش او را باشکوه‌تر و برخلاف تصور دشمنان نامش را پرآوازه تر کرده است؛ هنوز صدای گلوله‌هایش که سینه داعشیان را نشانه گرفت، در دل زمان باقی مانده و در هر گوشی نجوا می‌کند.

چهارسال از رفتنش گذشته اما هنوز چشم‌ها در فراقش اشک ماتم می‌ریزند، تاریخ در هجرش رخت عزا بر تن کرده، کودک و بزرگ، پیر و جوان، مسلمان و غیر مسلمان هنوز چشم انتظار آمدنش هستند؛ روضه‌ها در فراقش به هر زبان خوانده می شود و چه سوزناک است صحنه‌هایی که در هجرش ترسیم می‌شوند.

حاج قاسم نامی به بلندای تاریخ است؛ نام او را را دخترکان زیر تازیانه رژیم صهیونیستی و زنان و مردان در بند داعش هر صبح و شام زمزمه کردند تا از قید اسارت رها شوند.

امروز زمان گذشته و تقویم ورق خورده و دوباره آن حادثه تلخ در ذهن میلیون‌ها انسان تداعی شده است؛ قصه تلخ هجرت غریبانه بزرگمرد تاریخ، شبانگاهی که خفاشان، عزیز میلیون‌ها انسان را آماج حمله خود قرار دادند و تصور کردند برای همیشه از دل‌ها پاک خواهند کرد اما خواب‌شان تعبیر نشد و رویایشان بی تعبیر ماند.

چهار سال از آن روز می‌گذرد؛ ولی گویی همین امروز و همین ساعت است، گواه روشن براین مدعا حرف دل مردم اعم از هر قوم و نژاد، دین و مذهب، کوچک و بزرگ، باسواد و بی سواد، در گذر از کوچه‌ ها و خیابان‌های شهر، گوش سپردن به حرف مردم در موردش شنیدنی است و دنیای دیگری برای‌مان ترسیم می‌کند و نشان می دهد راه و مکتب حاج قاسم ادامه دارد.

 

دفاع از مظلوم؛ ایده مکتب سردار سلیمانی

امام جمعه اهل سنت نقده رمز محبوبیت حاج قاسم را مبارزه او با ظلم می داند و معتقد است: سردار سلیمانی محبوب تمام ملت های جهان است و همه براین حقیقت واقف هستند که او با ظلم و ستم مبارزه کرد.

ماموستا ثنار تمرنژاد ادامه داد: دفاع از مظلوم ایده و مکتب سردار سلیمانی است و کمتر شخصیتی را در دنیا می توان یافت چنین مکتبی داشته باشد و اینگونه به مقابله با ظلم بپردازد.

وی گفت: او بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، جبهه مقاومت را ترسیم کرد و به مبارزه پرداخت و باید گفت ستاره درخشان آسمان سیاست خاورمیانه بود که تمام جهانیان او را شناختند.

امام جمعه اهل سنت نقده افزود: روزی که سوریه آماج گلوله های دشمن قرار گرفت، قول داد که این سرزمین را نجات خواهد داد و این کار را کرد.

ماموستا تمر نژاد اضافه کرد: سردار دلها نابودی داعش را رقم زد و بین کشورهای همجوار وحدت به وجود آورد و آن انشقاقی را که آمریکا و همتایانش به وجود آورده بودند، از میان برد.

وی اظهار کرد: وقتی اربیل به محاصره داعش درآمد، به گفته خود اهالی اربیل به هرجا دست یاری دراز کردند ولی کسی یاری نکرد و سپس به ایران زنگ زده و کمک خواستند و سردار سلیمانی حاضر شد و داعش را از اربیل بیرون کرد.

وی ادامه داد: همین مبارزه ها و حمایت ها بود که سردار را محبوب قلب ها کرد؛ باید گفت که چنین شخصیتی را هنوز تاریخ به خود ندیده است.

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: سردار سلیمانی نه تنها فرماندهی خستگی ناپذیر بود بلکه انسانی دلسوز، مهربان و دل نازک بود و این را در زندگی و رفتارهایش می توان دید.

 

سلیمانی شدن را آرزو می کنم

دانشجوی پزشکی ارومیه ای با شوق تمام از سردار دلها می گوید و اظهار می دارد: سلیمانی شدن را آرزو می کنم؛ آرزویم ادامه راهی است که حاج قاسم ترسیم کرده است، او نشان داد نباید در برابر ظلم و بی عدالتی سکوت کرد.

امیرحسین رضایی ادامه داد: نبوغ سردار سلیمانی، دشمن را حیرت زده کرد؛ آنها اگرچه او را دشمن خود می دانستند اما آرزوی داشتن او را می کردند، سردار سلیمانی مغز متفکر دنیای اسلام و ایران بود و دشمن براو رشک می برد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی بر قلب ها حکومت کرد و توانست نه تنها در ایران بلکه در فراتر از مرزها ارج و قرب و منزلت پیدا کند.

این دانشجوی پزشکی ادامه داد: کاش در دوره و زمان او در کنارش بوده و همراه او در میدان جنگ مبارزه می کردم، از او چگونه زیستن و چگونه بر قلبها حکومت کردن را می آموختم.

رضایی اظهارکرد: دشمن تصور کرد با ترور سردار سلیمانی او را از بین می برد ولی آنچه اتفاق افتاد برخلاف تصور او بود و شهادت او نه تنها ملت ایران بلکه ملت های جهان را آگاه تر و محبوبیت این شخصیت والامقام را بسیار بیشتر کرد.

سردارسلیمانی انسانی مهربان و نظامی بی بدیل بود

رزمنده دوران دفاع مقدس و همرزم شهید چمران با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجسم زیبایی از آموزه های مکتب متعالی اسلام است، گفت: این شهید والامقام حقیقت این مکتب را به جهانیان نشان داد.

نصرالله اسداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سردار سلیمانی با تاسی از منش ائمه اطهار (ع) مسیر خود را انتخاب کرد و در عرصه‌های مهربانی و محبت به مردم و فرماندهی نظامی خوش درخشید.

وی اضافه کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چهره زیبای اسلام را به جهانیان نشان داد و به همین خاطر پس از شهادتش، بسیاری از جوانان در کشورهای آمریکایی و اروپایی به اسلام گرویدند و اعلام مسلمانی کردند.

وی ادامه داد: رزمندگان فلسطینی با تبعیت از مشی سردار سلیمانی و پیروی از ظلم ستیزی او، با وجود از دست دادن فرزندان خود باز به مبارزه ادامه می دهند و به پیروزی های بزرگی دست یافته اند.

رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: سردار سلیمانی موجب پای گرفتن مقاومت شد چنانکه جبهه مقاومت توانست طوفان الاقصی را رقم بزند و پیروزی های بزرگی داشته باشد همان طوری که جبهه باطل امروز در برابر رزمندگان در غزه ناتوان مانده است.

اسداللهی با اشاره به حسادت دشمنان به سردار سلیمانی گفت: آنان هرگز نمی توانند چنین فرماندهی داشته باشند؛ او پرورش یافته مکتب اسلام بود، هراسی از شهادت نداشت و برای او زنده ماندن و موفق شدن و یا شهید شدن همه پیروزی بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با اخلاص تمام و بدون نام و نشان کار می کرد، افزود: دشمن تصور می کرد با به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جبهه حق نابود می شود درحالی که کار آنها نتیجه معکوس داد و شهید سلیمانی قدرتمندتر از سردار سلیمانی ظاهر شد.

وی ادامه داد: با شهادت سردار سلیمانی هزاران جوان، بزرگ و کوچک خود را برای ادامه راه او آماده کردند و این شوق بی مثال ملت ایران و جهان خواب دشمنان را بی تعبیر کرد و از تبار سردار، سلیمانی های بی شمار قد برافراشتند.

سردار سلیمانی استاد محبت کردن بود

استاد دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه هم سردار سلیمانی را «یک جهان» تعبیر می‌کند و می‌گوید: سردار سلیمانی انسانی کامل بود که تمام ابعاد زیبای انسانی در وجود او هویدا شد؛ او از سرزمین خود برخاسته و به سوریه و لبنان و اقصی نقاط جهان رفته و بر جغرافیای آن منطقه مسلط شد و فرماندهی مبارزه با داعش را برعهده گرفت و آزادی را به ارمغان آورد.

فخرعلی قلی زاده ادامه داد: چگونه ممکن است انسان در سرزمینی غریب اینگونه بر اوضاع مسلط باشد؟ چنان که اعلام می‌کند تا سه ماه دیگر داعش نابود می‌شود و همین امر صورت گرفت.

وی اضافه کرد: او برای همه اثرگذار بود؛ در حوزه روابط بین الملل هم گام‌های بلندی برداشت و به عبارتی نظیر دیگر حوزه‌ها از توانمندی بالایی در حوزه برخوردار بود، چنان که در جایی نوشته «علمای جهان اسلام را می‌شناسم و با آنها ارتباط برقرار می‌کنم».

وی یادآور شد: سردار برای اهدافش روابط دیپلماتیک برقرار می‌کند، آن گونه که وقتی با رییس جمهور روسیه مذاکره داشته، او را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

قلی زاده با بیان اینکه سردار در عین اینکه «اشداء علی الکفار» بود، استاد محبت کردن هم به شمار می رفت، اظهار کرد: کمتر فرد نظامی را می‌شناسم که اسم کوچکش را صدا بزنند او با تمام مشغله هایش محبت کردن به مردم و فرزندان شهدا را فراموش نمی‌کند و بی دلیل نیست که مقام معظم رهبری او را مکتب معرفی می‌کند.

وی افزود: پس از شهادت سردار، شکوه و عظمت و جایگاه او مضاعف شد تمام طیف‌ها در فراقش اشک ریختند و این باعث شد تاثیرگذاریش بیشتر از قبل باشد.

سردار سلیمانی امنیت منطقه را تضمین کرد

رییس انجمن آشوریان ارومیه هم در خصوص سردار سلیمانی گفت: این شخصیت والامقام فرماندهی خستگی‌ناپذیر بود و تمامی گروه‌های ضد استکباری در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورها را زنجیر وار به هم ‌متصل کرد و با وحدتی که بین نیروهای مبارز به وجود آورد، موجب ترس استکبار جهانی شد.

استانلی سیمونز ادامه داد: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با مبارزه بی امان، امنیت منطقه را تضمین کرد و مانع اصلی نفوذ تروریسم در منطقه شد.

وی افزود: به سختی کسی می تواند جای سردار سلیمانی را پر کند، او شخصیتی استثنایی و به عبارتی از نوادر دوران بود.

به گزارش ایرنا،سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید؛ این حمله به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست