اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر مرکز فناوری اطلاعات و کسب و کار امید آذربایجان غربی گفت: باید به جوانان و صاحبان ایده اعتماد کرد تا بتوان بسیاری از چالش های حوزه شهر هوشمند را مدیریت کرد.

عرب خدایی پیش از ظهر دوشنبه در همایش ارومیه شهر هوشمند “تحول دیجیتال” در دانشگاه ارومیه که با حضور معاون اقتصادی استاندار ، مدیران بانک ها ، دستگاههای اجرایی و فعالان مجازی و سایبری برگزار شد با بیان اینکه بهره گیری از حوزه دیجیتال بهترین فرصت برای خودباوری و استفاده از ظرفیت جوانان است افزود: در این حوزه باید به صاحبانن ایده و جوانان اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند با مردم هوشمند شکل می گیرد عنوان کرد: این امر در شهرستان ارومیه با همکاری رسانه ها تا حد زیادی محقق شده ولی ترویج بهره گیری از این حوزه در کل استان نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر است.

خدایی با اشاره به تحول روزانه در حوزه دیجیتال در دنیا خاطرنشان کرد: در دوره کنونی با تحول لحظه ای در حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال جوانان به دلیل قابلیت بالایی در واقع از صاحبان واقعی این حوزه به شمار می روند باید با حمایت از این نسل زمینه تحول ارائه خدمات بهتر را فراهم کرد.

در استان هنوز به نقشه راهی جامع برای رسیدن به شهر هوشمند نرسیده ایم

 معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در استان هنوز به نقشه راهی جامع برای رسیدن به شهر هوشمند نرسیده ایم.

رضا حسینی اظهارداشت: باید همه دستگاههای اجرایی دست به دست هم دهیم تا به پنجره واحد خدمات شهری در تمامی حوزه ها برسیم تا تمامی مردم به سهولت به اطلاعات دست یافته و به راحتی به مسیر زندگی ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن شهر هوشمند آرام و آسایش را در زندگی رقم می زند عنوان کرد: تفکرهای غیر سیستمی درون دستگاهی باعث شده که به نقشه راهی جامعی برای رسیدن  به شهر هوشمند دست نیابیم و نرسیم.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی به ضرورت همکاری مردم و مسئولان برای تحقق این مهم تاکید کرد و افزود: در این راستا می توان از جامعه نخبه و بخش خصوصی نیز بهره برد و استفاده های لازم را کرد.

حسینی با ابراز تاسف از اینکه هنوز بخش اعظمی از جامعه امروز از خدمات و مزایای شهر هوشمند و حوزه دیجیتال بی بهره و بی اطلاع هستند خاطرنشان کرد: از طریق شهر هشومند خدمات ‌رسانی به مردم بهتر شده و فضای کسب و کار استان به شرایط و وضعیت مطلوبی می رسد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ادارات و دستگاه های دولتی برخی کارکنان نیز در برخی مواقع به دلیل بی توجهی یا حرکت ناآگاهانه موجب بروز مشکل برای ارباب رجوع در بخش ارائه خدمات می شوند افزود: در این راستا برای حل این مشکل باید دیتاسنترها در حوزه خدمات گسترش دهیم.

حسینی از آذربایجان غربی به عنوان دروازه ورود ایران به اروپا نام برد و تاکید کرد: این استان قابلیت بهره مندی بیشتر از حوزه دیجیتال و شهر هوشمند را دارد که باید مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گیرد.

شبکه فیبرنوری از سال آینده در ارومیه اجرایی می شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه دیگر سخنران این همایش نیز با بیان اینکه شبکه فیبرنوری از سال آینده در ارومیه اجرایی می شود گفت: برای اجرایی شدن این طرح تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

حسین بخشایشی با بیان اینکه در این راستا کمیته ویژه ای با هدف تدوین نقشه راه تشکیل شده است عنوان کرد: این کمیته زیر نظر مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه فعالیت می کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت استانداری و سایردستگاه های اجرایی برای تحقق شهر هوشمند در ارومیه اضافه کرد: بخش خصوصی نیز برای ایجاد استارت آپ‌ها یا کسب و کارهای کوچک و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهر هوشمند باید وارد این حوزه شود.

در ادامه این مراسم که با برگزاری کارگاه های تخصصی همراه بود از تمبر یادبود ارومیه شهر هوشمند رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست