اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی و نائب رئیس ستاد دیه استان با اشاره به برگزاری ۲۲ مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد طی روزهای آتی در استان گفت: از کل زندانیان استان نزدیک به ۵۰۰ نفر به دلیل این نوع جرائم در زندان بوده و چشم به راه کمک خیّران برای آزادی هستند.

مراد فتحی در جمع خبرنگاران، کل میزان جرم زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان‌غربی را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود هشت درصد این زندانیان را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه جشن‌های گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد انجام می‌شود، اضافه کرد: این زندانیان بدهکار هستند و در دسته بزهکاران قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی در رابطه با عمده دلایل زندانی شدن افراد به دلیل جرائم غیر عمد اظهار کرد: مهریه، بدهکاری بانکی، چک‌ برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسان بازار دلایل عمده در این بخش به شمار می روند.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا با گفت و گو با شاکی و بهره مندی از ظرفیت‌های حمایتی دیگر، جرائم غیر عمد خرد و کوچک به مصالحه ختم شود و در همین راستا هم اکنون عملا هیچ زندانی غیر عمد کمتر از ۲۰ میلیون تومان بدهی در زندان‌های آذربایجان‌غربی نیست.

فتحی همچنین با اشاره به برگزاری ۱۹ مراسم گلریزان در سال گذشته، گفت: طی این آیین ها و با مشارکت پرشور خیّران بیش از ۳۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد که رتبه دوم کشوری را در این خصوص کسب کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در مراسم گلریزان آزاد شدند، اظهار کرد: میزان کل جرم این تعداد زندانی ۲۰۰ میلیارد تومان بود که پرونده‌هایی به ارزش ۱۶۱ میلیارد تومان با بهره مندی از درخواست اعسار آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی افزود: طی سال گذشته در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد آذربایجان‌غربی حدود ۹ میلیارد تومان آورده خانواده زندانیان، ۶ میلیارد تومان از طریق بانک‌ها و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز از طریق ستاد دیه کشور هزینه شد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی جمع آوری کمک هزینه و آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: امید است این رقم در سال جاری نیز افزایش چشم گیری یابد.

فتحی با اعلام اینکه ۱۳ درصد جرائم غیرعمد زندانیان مربوط به مهریه است، گفت: مهریه‌های سنگین عملا خانواده‌ها را متلاشی کرده و مشکلات بسیاری برای آنان رقم می زند که امیدواریم این روند رفته رفته اصلاح شود.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی همچنین از اشتغال ۷۰ درصد محکومان در زندان‌های سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با مشارکت خیّران، تعاونی‌ها، انجمن‌ها و حمایت‌های تخصصی دستگاه قضایی، زندانیان در ۱۳۸ کارگاه مشغول کار هستند.

وی به شرکت بیش از چهار هزار زندانی در آذربایجان‌غربی در دوره‌های مهارتی اشاره کرد و افزود: زندانیان پس از شرکت در ۵۶ رشته سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان میراث و گردشگری و جهاد دانشگاهی موفق شدند گواهی‌های پایان دوره خود را کسب کنند.

فتحی همچنی از صدور حکم ۸۶۵ مورد پابند الکترونیکی در آذربایجان‌غربی خبر داد و آن را یک اقدام موثر در جلوگیری از افزایش زندانیان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۷۹ دادرسی الکترونیکی به صورت ویدیو کنفرانسی برای زندانی در آذربایجان‌غربی انجام شد.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در مجموع ۷۱۵ زندانی طی سال گذشته با کمک خیرین، پادرمیانی ریش سفیدان، گذشت شکات و دیگر موارد در استان آزاد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست