اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شبکه سی ان ان با اشاره به میزان قابل توجه رای دهندگان کرد در ترکیه و حمایت ضمنی حزب دموکراتیک خلقها از نامزد اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نوشت: ممکن است کردها این بار بتوانند اردوغان را از کرسی قدرت کنار بزنند.

 شبکه سی ان ان آمریکا در گزارشی پیرامون وضعیت اپوزیسیون و حاکمیت ترکیه در انتخابات ماه می جاری، از بهبود وضعیت اپوزیسیون با کمک کردها در مقابل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی ترکیه و نامزد حزب عدالت و توسعه در این انتخابات خبر داد.

سی ان ان با اشاره به اینکه کردهای ترکیه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت ترکیه را تشکیل داده و بزرگترین اقلیت قومی در این کشور محسوب می‌شوند، نقش آنها در انتخابات آینده ریاست جمهوری ترکیه را تعیین کننده توصیف کرده است.

سی ان ان از جمله دلالت‌های حمایت کردها از نامزد اپوزیسیون در مقابل اردوغان را عدم معرفی نامزد مستقل از سوی حزب کردگرای دموکراتیک خلقها یا HDP عنوان کرد اما هوشیار اوزسوی، معاون رئیس مشترک این حزب به سی ان ان گفت ما نامزد مستقل معرفی نکردیم اما تفسیر آن را به جامعه بین‌المللی واگذار می کنیم.

مرات سومر استاد دانشگاه کوچ ترکیه نیز با اشاره به اینکه کردهای ترکیه نقشی تعیین کننده در انتخابات این کشور ایفا می کنند، به این شبکه گفت که حزب دموکراتیک خلق ها حداقل حمایت ۵۰ درصد از کردهای ترکیه را همراه خود دارد.

اسلی آیدین تاشباش، تحلیلگر مسائل کردها و ترکیه در اندیشکده بروکینز نیز با اشاره به اینکه بسیاری از کردهای طرفدار اردوغان او را ترک کرده‌اند، به سی ان ان گفت که این اتفاق فرصت مناسبی برای حزب دموکراتیک خلق هاست. او نیز نقش کردها در پیروزی نامزد اپوزیسیون را مهم ارزیابی کرد.

مقام ارشد حزب دموکراتیک خلقها، حربه اردوغان برای ایجاد تفرقه در اردوگاه اپوزیسیون بویژه میان حزب دموکراتیک خلق ها و سایر احزاب اپوزیسیون را ایجاد فضای آشوب دانست اما تاکید کرد حزبش در دام این تله‌ها نخواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست