اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی : ارومیه بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب میزبان برترین ماراتن والیبال جهانی است، امروز از قبل این ماراتن شور، نشاط و شادمانی وصف ناپذیری در این شهر و استان حکمفرما شده،  در کنار همه مشکلات پیش رو و نبود شادابی در جامعه و حتی عدم همگرایی بین مسؤولان و مردم یک اتفاق نظری در خصوص این ماراتن دیده می شود، ظرفیت همه هتل و اماکن اقامتی تکمیل گردیده و مدیران این اماکن خوشحالند. ارومیه در صحنه جهانی معرفی می شود، چشم میلیون ها بیننده در جهان به صفحه های شطرنجی و گوشه های تلویزیونی خیره شده که صحبت از ارومیه و مهمان نوازی مردمانش اعم از ترک، کُرد و آشوریش می کنند که محل برگزاری مسابقات لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹ شده. نام ارومیه جهانی تر شده،  فرصتی بی نظیر برای خوبی ها، داشته ها،  زیبایی ها و… فراهم گردیده تا اقتصاد و فرهنگ، توریسم و گردشگری این شهر رونق بگیرد، بازار حال و هوای دیگری دارد و از همه مهم تر این مردم هستند که خیلی خوشحالند،  در همه محافل و مجالس و کوی و برزن بحث، بحث والیبال و پنجه های طلایی سعید معروف و یارانش هست.

مردم دیشب تا پاسی شب به خاطر یک برد ساده مقابل یکی از تیم های حاضر بنام کانادا شادی کردند، خیابان های شهر منتهی به یکی از نقاط توریستی و گردشگری به نام “بند” قفل شده بود، جلوی هتلِ محل استقرارِ بازیکنان تیم ملی کشورمان غوغای بود، بیش از هزاران نفر جمع شده بودند تا لحظه ای بتوانند با پنجه طلایی های کشورشان عکس یادگاری بگیرند. مردم این استان و شهر در هر گوشه پایکوبی کردند و جوانان هم در گوشه و خیابان به رقص، رجزخوانی و بوق و شیپور پرداختند و خلاصه دیشب بار دیگر ارومیه و ایران جهانی شده بود.

دیروز عصر ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری غدیر ارومیه جای برای سوزن انداختن نداشت، برای اولین بار و به رغم همه اعتراضات و انتقادات بانوان و دختران شهر زیبای ارومیه در ورزشگاه حضور داشتند و با صدای هیپیپ هورا و با کف و سوت بازیکنان کشورشان را تشویق می کردند، سر از پا نمی شناختند،  نه احساسات کسی جریحه دار شد و نه مشکلی پیش آمد. همه پیشکسوتان و ورزشکاران از سراسر این سرزمین زیبا آمده بودند، همه اقوام و مذاهب استان و کشور در این ورزشگاه حضور داشتند از گوشه گوشه کشور  و استان زیبای آذربایجان غربی از شمال و جنوبش برای تماشای بازی حاضر بودند، برخی ها مسوولان را متهم می کنند چرا کارت و بلیط اختصاصی برای برخی بانوان و همسران مدیران تهیه شده بود!مگر حضور این بانوان جرم است، در همه جای دنیا زمینه نشاط و شادابی مدیران هم جزو برنامه های کاری ست و برای اولین بار برخی از همسران مسوولان هم فضای عمومی ورزشگاه را از نزدیک دیدند و آنها هم حق دارند مثل خانواده های ما شادی کنند، خلاصه ورزشگاه “غدیر” یکپارچه “غدیر” شده بود.

به همت شهرداری، پارک های محل استقرار تلویزیون شهری برای نمایش مسابقات هم حال و هوای دیگری داشت، هزاران نفر از مردم در پارک های مختلف شهر جمع شده بودند و در کنار هم با صفا، صمیمیت و عشق نشسته و مشغول تماشای بازی والیبال بودند نه کسی مشکلی داشت و نه دنبال حاشیه. مردم فقط شور و نشاط و آرامش می خواهند. این مردم فقط زندگی می خواهد و لیاقت زندگی کردن خوب را هم دارد.

فقط این وسط متاسفانه یک چیز کوچک لنگید؛ برخی از رسانه های مجازی هر چه از دستشان برآمد در برخی از موارد فوق نوشتند و حتی پیشقروال این شادی و نشاط را کوبیدند و از استاندار خواستند تا وی را برکنار کند و یا خودش استعفا بدهد و عده ای هم مردم و هواداران مشتاق و بی نظیر داخل سالن غدیر را کوبیدند و مدعی تشویق بلعکس هواداران شدند!

بر اساس پروتکل اعلامی متولی فروش و عرضه بلیط باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه شد و تا حدود زیادی این مجموعه هم فدای بی برنامه گی فدراسیون و برخی از ضعف های ساختاری در سرور و مراجعه بیش از حد علاقمندان برای تهیه بلیط به صورت آنلاین به سایت شد ؛ با این حال خیلی جای تعجب و تاسف است امروز کسی که طلایه دار ورزش و جوانان آذربایجان غربی شده، خودش یک قهرمان ملی و بین المللی ست و جزو گوش شکسته های میادین ورزشی می باشد که بارهای بار پرچم پرافتخار و رنگین کشورمان را در عرصه جهانی به اهتزاز درآورده و زمانی مربی تیم کشتی فرنگی کشورمان بوده که صاحب جایگاه و مقام در جهان شد؛ حال با همه معادلات پیش رو فردا “پهلوان چمن گلی” برود و یا برکنار شود! چه چیزی در این سیستم معیوب اداری اصلاح خواهد شد؟! و اینکه رفتن چمن گلی چه دردی از دردها درمان می کند؟! اگر امروز این شور و شادابی و رونق اقتصادی و گردشگری در این شهر دیده می شود، اگر امروز ارومیه در برند جهانی معرفی می شود؛ بدون شک یکی از مسببین اصلی این اتفاق مبارک جهانی در این شهر و استان پهلوان نامی ایران زمین – عبدالله چمن گلی ” و همکارانش در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هستند که در کنار همه مشکلات و نقصان ها، بی ادعا و خالصانه برای این ورزش تلاش می کنند، با این اوصاف چمن گلی خیلی راحت می توانست بدون آنکه برای خودش حاشیه و تخریب درست کند نه درخواست میزبانی می داد و نه پیشگام این رویداد می شد ، و اینکه رفتن چمن گلی با این همه قدرت و ارتباط در بدنه وزارتخانه و خود استان که یک همگرایی عمومی با مدیریت شخص استاندار در این حوزه بوجود آمده، چه توفیری برای استان دارد! حال آنکه همه ِ این مسابقات حوزه بلیط و این مشکلات پیش روی ساده نیست که می تواند خیلی راحت حل شود و اینکه این مسابقات فرصت خوبی شد تا برخی کینه های نهان خود را عیان کنند و همه تقصیرها را گردن وی اندازند که می تواند رفع شود و قرار نیست بخاطر این نقصان ِ کوچک همه برند و امتیاز میزبانی ارومیه را از این شهر پاک کنیم و هم اینکه برای این شهر مشکل درست شود تا در آینده اجازه ندهند تا دیگر میزبان یک رویداد بین المللی و یا حتی داخلی شود.

نه ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری اسمی و ۴۶۰۰ نفری واقعی غدیر ظرفیت همه هواداران و علاقمندان را دارد و نه قرار است ستاد برگزاری از امتیاز واگذاری چند درصد اندک سهیمه خودش برای حضور مدیران و ورزشکاران و خانواده های آنها بگذرد، با این حال بدون شک در کنار همه انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و چالش های پیش رو که وجود دارد و برخی از آنها بحق و برخی هم غیرمنصفانه ست؛ هرگونه خبر منفی و یا حاشیه سازی در این فضا به ضرر ارومیه و آینده این شهر است که اگر چنین اتفاق ناخوشایندی بیفتد! آن وقت این مردم هستند که به عنوان صاحبان اصلی پای کار خواهند بود و هر کسی در هر جایگاه و حوزه ای در این وادی به جایگاه استان و شهرش خدشه وارد سازد نخواهند بخشید و تاریخ این شهر این اتفاق مهم را ثبت خواهد کرد؛ پس انتظار می رود هم این مشکلات مرتفع شود و حال که این رویداد در حال انجام است و یک همگرایی عمومی برای برپایی این میزبانی و معرفی ارومیه در برند جهانی شکل گرفته و از همه مهم تر مردم خوشحالند و قدردان این نشاط و میزبانی؛ باید این مهم را قدر دانست و خیلی از مواردی که خیلی راحت قابل حل شدن است و نیازی به جوسازی، تخریب و تشویش ندارد و در محافل و مجالس خانوادگی می تواند حل و یا دستور حل آن را داد تا این کاروان به سلامت به سرانجام مقصود برسد و کام مردم استان و ارومیه تلخ نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست