اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس شورای شهر ارومیه گفت: متکدیان شهر ارومیه بیشتر غیر بومی و گذری هستند.

محمدرضا علیزاده امام زاده افزود: بیشتر متکدیان ارومیه غیر بومی و بیشتر مهاجر و گذری هستند و ارومیه مسیر گذر آنها است.

رئیس شورای شهر ارومیه با اشاره به آغاز فصل سرما نیاز به ساماندهی متکدیان و افراد بی سرپرست در ارومیه را در اولویت دانست و تصریح کرد: طی جلسه ای مصوب گردید شهرداری ارومیه نسبت به ر اه اندازی و تقویت گرمخانه شهرداری و محل پایش فعلی نسبت به جمع آوری و کمک به حل مشکل متکدیان،معتادان و افراد بی سرپرست اقدام نماید.

علیزاده درخصوص علت افزایش متکدیان در سطح شهر خاطر نشان کرد: وضعیت اقتصادی و ازهمه مهم تر سوء استفاده از حس نوع دوستی و خیر خواهی مردم ارومیه علت اصلی افزایش متکدیان در سطح شهر بوده که با همت شهرداری و نهاد های مربوطه در ماه های اخیر شاهد کاهش تکدی گری  در سطح شهر بودیم.

رئیس شورای شهر ارومیه با بیان اینکه مکان های برای ساماندهی متکدیان در شهر ارومیه ساخته شده است گفت : از ۳ سال پیش مددسرا و گرم خانه برای جمع آوری بی خانمانها،کارتن خوابها و متکدیان راه اندازی شده است و از زمان شروع به کار آنها تعداد متکدیان شهر ارومیه نسبت به سال گذشته کمتر شده است و آن تعداد هم که در شهر مشاهده می شود بیشتر مهاجر هستند که ارومیه مسیر گذر  آنهاست.

وی با تاکید به اینکه در بحث ساماندهی کودکان کار ۱۱ سازمان ازجمله بهزیستی، استانداری، تامین اجتماعی، کمیته امداد و نیروی انتظامی در کنار شهرداری دارای وظیفه هستند اظهار کرد:  در ۶ ماه نخست سال جاری نزدیک به ۲۰۰ کودک کار در مرکز ساماندهی کودکان کار ارومیه جمع آوری و ساماندهی شدند.

علیزاده ادامه داد: مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و روانشناسان،مددکاران وکارشناسان حقوقی در این مرکز حضور دارند و در حوزه های معیشتی، فرهنگی واجتماعی به کودکان کار و خیابانی خدمات ارائه می کنند.

وی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه متکدیان به دو بخش کودکان کار زیر۱۸ سال و متکدیان بالای ۱۸ سال تقسیم می شوند ، افزود: کودکان کار را بعد از جمع آوری به مراکز بهزیستی تحویل داده می شود تا به سازمانی که فرد به آن دلیل تکدی گری می کند برای ارائه کمک و خدمات رسانی از جمله اداره کار ،فنی حرفه ای فرستاده می شود و در صورت اثبات اینکه فرد حرفه اش تکدی گری است به دادگستری فرستاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست