اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی گفت: برای تامین آب شرب ارومیه طی سالیان آینده احداث سد نازلو ضروری است.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بحران خشکسالی و معضل آب شرب افزود: احداث سد، ۵ تا۷ درصد در خشکی دریاچه ارومیه تاثیر دارد، سدسازی مزایای زیادی دارد و با توجه به معضل آب، اگر سد نازلو احداث نشود طی سالهای آینده مردم ارومیه با مشکل آب شرب مواجه خواهد شد.ضروری است این سد احداث شود.

وی با اشاره به جلوگیری از احداث ۲ سد در استان و بحران آب شرب و وضعیت دریاچه ارومیه،گفت: وضعیت آب شرب در جنوب استان بحرانی و احشام از بی آبی تلف شده و مهاجرت از روستاها بیشتر شده است.

حجت الاسلام ذاکر باتاکید بر اینکه دریاچه ارومیه باید احیا شود،از عدم تخصیص ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار امسال دریاچه ارومیه خبرداد و اظهار کرد: یکی از ۲۷ راهکار احیای دریاچه،انتقال آب از رودخانه زاب بود که تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و با وجود تضییع بیت المال در ستاد احیا کسی پاسخگو نیست و ۴۵۰ متر از تونل باقی مانده که اجرای این پروژه با احتیاط ادامه دارد.

وی ادامه داد: باید ۳۰۰ میلیارد مترمکعب حق آبه دریاچه ارومیه از ارس تامین شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس بااشاره به مسئله صفهای نانوایی ها افزود: قاچاق آرد،مشکل توزیع آرد،فاصله قیمت آرد یارانه ای و آزاد، عدم نظارت کافی از علل ایجاد این صف هاست.دولت باید بدنبال رفع مسئله نان باشد.

وی بااشاره به موضوع تقسیم شهرستان میاندوآب افزود: با اضافه شدن تعداد شهرستانهای استان موافق هستم چرا که افزایش تعداد شهرستانها،سبب جذب اعتبار و نیروی استخدامی و کاهش حاشیه نشینی می شود.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه بدنبال دوبانده کردن سه راهی راژان به زیوه، تعریض جاده سوله دوکل (بخش سیلوانا) هستیم،افزود: براساس افق ۱۴۰۰ و چشم انداز ۲۰ ساله زیرساختهای گردشگری استان باید فراهم شود که اولین اقدام برای رونق گردشگری، توسعه راههای استان است.

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به گزینه‌های مطرح برای استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: براساس اعلام مسئولان وزارت کشور، انتخاب استاندار از بین نمایندگان مجلس امکان‌پذیر نیست چرا که مسئولیت مردمی بر عهده آنها است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان نمی‌توانند به عنوان استاندار انتخاب شوند، افزود: استاندار جدید آذربایجان‌غربی باید اقتصاددان کارآمد، وحدت‌گرا و جهادی باشد و به مشکلات کردم رسیدگی کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین اولویت مهم برای انتخاب استاندار آذربایجان‌غربی، بومی بودن آن است که با فرهنگ و موقعیت مردم استان آشنا باشد.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های بالایی است اما متاسفانه طی سال‌های اخیر با عقب‌ ماندگی‌هایی روبرو شده است که باید استاندار منتخب با آشنایی از مردم و منطقه درصدد جبران آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست