اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه تا این لحظه ۵۸۶ هزار و ۲۶۶ دانش آموز در مدارس ثبت نام کرده اند ، گفت: بیش از ۵۳ هزار بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.

ابراهیم محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزارشد با بیان اینکه براساس موالید ثبت شده در استان،۵۳ هزارو ۴۱۷ بازمانده از تحصیل داریم ، اظهار کرد: سال گذشته ۸هزارو ۷۰۰ نفر از این بازماندگان را شناسایی کردیم که امسال نیز در قالب ۴طرح  با اعتبار پیشنهادی ۱۵ میلیارد تومان در نظر داریم بخش اعظمی از این بازماندگان را تحت پوشش قراردهیم.

او با بیان اینکه سال تحصیلی ۹۶—۹۷ بیش از ۵۸۶ هزار دانش آموز در ۴هزارو ۹۵۱ واحد آموزشی در آذربایجان غربی تحصیل می کردند تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته ۲۳هزارو ۷۳۶ کلاس در استان دایر،۴۵۱ مدرسه نوبت دوم با ۳ هزارو ۴۹۷ کلاس  فعال بود که از میان کل کلاسهای درس استان ،۲۹۷ کلاس خشت و گلی،۴۱۹ کلاس کانکسی وجود دارد.
محمدی  با بیان اینکه آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی جز استانهای آخر کشور است  ، ادامه داد: ۶هزار و ۱۰۰ کلاس درس استان نیازمند مقاوم سازی ،۵هزار و ۶۰۰ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی بوده و ۳هزارو ۳۹۵ کلاس دارای سیستم گرمایشی ازنوع بخاری است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت سوادآموزی استان گفت: براساس سرشما ی ۹۵، تعداد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان، ۱۹۵ هزارو ۶۶۵ نفر است که سال گذشته توانستیم با تحت پوشش قراردادن ۱۰۱درصد از حجم ابلاغی استان ،جز ۶ استان برتر دراین حوزه باشیم.
وی با اشاره به اینکه از مهر ۹۶ تا خرداد ماه سالجاری،۴۲۶ کلاس تحویل آموزش و پرورش استان شده است یادآور شد: ۳۴۵ پروژه در قالب ۲هزار و ۲۳۵ کلاس با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در دست اجراست که با افزوده شدن این تعداد پروژه وضعیت کمبود کلاسهای درس استان بهبود می یابد.
محمدی با بیان اینکه امسال ۵۸۶ هزار و ۲۶۶ دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کردند  افزود: ۵ هزارو ۲۶ مدرسه در قالب ۲۴هزار و ۵۵۶ کلاس درس  برای سال تحصیلی جدید از اول مهرماه دایر خواهد بود.
وی ادامه داد: امسال ۵۳ هزار نوآموز پایه اول در پایگاههای سلامت استان سنجش شدند.
محمدی بابیان اینکه امسال بالغ بر ۱۶۰۰ نفر معلم از طریق کنکور سراسری و از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در استان جذب شدند افز‌ود: در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد : نظام تعلیم و تربیت آذربایجان غربی جزو ۱۰ استان برتر کشوری است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی گفت : سال گذشته ۱۲۰ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی را با جذب ۱۶۰۰ نفر نیروی جدید، بکارگیری مجدد برخی از بازنشستگان واجدشرایط ، معلمان حق التدریسی و سربازان معلم تا حدود زیادی جبران شد.

ابراهیم محمدی تاکید کرد : با این حال تمام دغدغه اداره کل و وزارت متبوع حل مشکل کمبود نیروی انسانی در استان آذربایجان غربی است.

وی بابیان اینکه در آموزش و پرورش استان ۳۶ هزارو ۱۱۵ نفر نیروی رسمی،پیمانی،قراردادی،سرباز معلم و حق التدریس انجام وظیفه می کنند تصریح کرد:  ۲۹ هزارو ۹۰۴ نفر به عنوان معلم،مدیر و معاون در مدارس استان فعالیت می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: استان در پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸ درصد، در دوره متوسطه اول ۸۸ درصد و در دوره متوسطه دوم توانسته ۷۳ درصد دانش آموزان را تحت پوشش برد.
محمدی با اشاره به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) به صورت پایلوت در ارومیه و ماکو گفت: این طرح سال گذشته در۱۲ مدرسه ناحیه ۲،ارومیه و ۱۲مدرسه ماکو با برپایی کارگاههای توانمندسازی ویژه دانش آموزان،اولیا و همکاران آموزشی مدارس برگزارشد  که امسال نیز در تمام مدارس شهرستان نقده اجرا می شود.
وی  با اشاره به اهم سیاستها  و راهبودهای کلان آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ گفت: ایجاد آموزش و پرورشی پاسخگو و شفاف با رویکرد مشارکت پذیری از عموم مردم، چابک سازی تعلیم و تربیت با ممنوعیت برگزاری هرنوع آزمون در مقاطع ابتدایی، گسترش و ترویج فرهنگ نمازو نماز خوانی،توجه به شایسته سالاری و شاخص تعهد و تخصص نیروها در پستهای اداری،افزایش پوشش تحصیلی بازماندگان ازتحصیل ،اجرای طرح های بوم(برنامه ویژه مدارس) طرح تدبیر و تعالی و نماد در سطح مدارس استان بخشی از برنامه ها و سیاست های کلان این سازمان است.
در ادامه این نشست محمدی به همراه معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست