اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ساخت و ساز غیر مجاز بر نهرهای متروکه شهر گفت: به کمک دستگاه قضایی بدنبال احیای این ثروت عظیم برای شهروندان ارومیه به ارزش تقریبی ۲۰ هزار میلیارد تومانی هستیم، به گونه‌ای که می‌توان بودجه چند ساله شهرداری را از این طریق تامین کرد.

علی مصطفی زاده با بیان اینکه انهار متروکه داخل شهر ارومیه عمدتا از طریق افراد سودجو به املاک شخصی اضافه شده است، اظهار کرد: برآوردهای اولیه حاکی از ارزش تقریبی ۲۰ هزار میلیارد تومانی پرونده نهرهای متروکه تصرف شده در ارومیه است.

او کارایی نهرهای متروکه در گذشته را آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و هدایت آب‌های سطحی اعلام کرد و به ایرنا افزود: متاسفانه با ساخت و سازهای غیر مجاز بر روی انهار متروکه، هدایت آب‌های سطحی دچار مشکل شده و همانطور که شاهد آن هستیم با بارش چند دقیقه باران در برخی مناطق، شاهد آبگرفتگی معابر می‌شویم.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: متاسفانه در یک دوره خاص نسبت به ساخت وساز غیرمجاز بر روی انهار متروکه داخل شهر ارومیه یک بی توجهی معناداری صورت گرفته است.

او با بیان اینکه عمده نهرخواری یا ساخت و ساز غیرمجاز بر روی انهار در مناطق یک و پنج ارومیه روی داده است، گفت: انهار متروکه داخل شهر متعلق به شهرداری‌هاست که در همین راستا شورای اسلامی شهر ورود جدی به این پرونده می‌کند.

مصطفی زاده‌ با تاکید بر اینکه ایجاد ساخت و ساز غیر مجاز بر روی انهار، سبب تضییع بیت المال شده است، گفت: به کمک دستگاه قضایی بدنبال احیای این ثروت عظیم برای شهروندان ارومیه هستیم به گونه‌ای که می‌توان بودجه چند ساله شهرداری را از این طریق تامین کرد.

او تصریح کرد: عمده ساخت و ساز غیرمجاز بر روی انهار متروکه در مناطق بالای شهر صورت گرفته است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه هدایت آب‌های سطحی نیازمند توجه ویژه‌ای است، افزود: بخشی از درآمد حاصی از نهرهای متروکه در مدیریت آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر هزینه خواهد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با قدردانی از نهادهای نظارتی و قوه قضاییه در ورود به پرونده نهرهای متروکه در ارومیه، تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری تا حضول نتیجه در کنار نهادهای نظارتی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست