اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در دیدار میان رئیس اقلیم کردستان و رئیس مجلس عراق، بر ضرورت تداوم گفتگوهای میان اربیل وبغداد برای حل اختلافات و مشکلات فیمابین تاکید شد.

به گزارش کردپرس، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، در  میانه سفر به بغداد دیداری را با محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق انجام داد.

سایت رسمی ریاست اقلیم در این خصوص گزارش داد که بارزانی و حلبوسی ضمن بررسی تحولات و وضعیت عراق و منطقه، بر ضرورت تداوم گفتگوهای میان اربیل و بغداد برای حل مشکلات و اختلافات فیمابین در  چارچوب قانون اساسی عراق و اجرای بندهای قانون مصوب بودجه ۲۰۲۱ کشور به نحوی که ضامن حقوق همه شهروندان باشد؛ تاکید کردند.

همچنین به اهمیت برگزاری انتخابات زود هنگام عراق در موعد تعیین شده آن اشاره کرده و ایجاد زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات سالم به نحوی که شهروندان آزادانه نمایندگان خودرا انتخاب کنند نیز از سوی دو طرف، ضروری دانسته شد.

رئیس اقلیم کردستان طی سفر به بغداد با رئیس شورای عالی قضائی عراق دیدار کرد.

به نقل از سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی)، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان که امروز شنبه به بغداد سفر کرده، با فایق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق دیدار کرد.

بارزانی در این دیدار از تلاش های زیدان در رفع موانع اصلاح و تصویب قانون دادگاه فدرال عراق قدردانی کرد.

دو طرف با اشاره به اهمیت و دشواری های فعالیت دادگاه فدرال عراق و تاثیر تصمیمات آن در مشکلات کشور، تاکید کردند که دادگاه فدرال می تواند انعکاس یک نظام عادلانه در کلشور بوده و اعتماد و اطمینان همه طیف های عراق را جلب کند.

بارزانی و زیدان همچنین بر ضرورت همکاری میان نهادهای قضائی عراق و اقلیم تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست