اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲۷۹ میلیارد ریال اموال تملیکی در استان به فروش رفته که رقم مناسبی در این حوزه است.

افشین احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان فروش اموال تملیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۹ درصد رشد دارد.

وی اظهار داشت: رشد ۱۷۹ درصدی فروش اموال تملیکی عملکرد مطلوبی است و در صورت تخصیص به موقع منابع مالی این آمار می‌توانست به ۲۵۰ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۹۹ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال درآمد از محل فروش املاک تملیکی در استان ایجاد شده بود.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۳۸ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال کالا در استان منهدم شده است.

سرپرست مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی آذربایجان‌غربی گفت: البته سعی می‌شود کالاهایی که موارد مصرفی دارند، به بازار برگردانده و شامل مصرف ثانویه شود.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی با توجه به مرزهایی که با سه کشور ترکیه، عراق و آذربایجان دارد، کالاهای قاچاق زیادی دارد و این اداره کل با ۹ گمرک فعال استان در تعامل است.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی انبار و پارکینگ در پایانه مرزی بازرگان افزود: در حال حاضر علاوه بر ارومیه، در شهرهای مهاباد، خوی و میاندوآب انبار و پارکینگ وجود دارد و مهمترین نیاز ما احداث این اماکن در شهر مرزی بازرگان است.

احمدزاده اضافه کرد: با راه اندازی این انبار می‌توان شاهد افزایش درآمد در استان بود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های موفق در صادرات کالاهای تولیدی استان و دیگر استان‌های کشور است به طوری که از ابتدای امسال تراز تجاری ثبت شده آن به خاطر صادرات قابل توجه به مثبت نیم میلیارد دلار رسیده که رقمی قابل توجه در دنیای تجارت به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مرزی کشور است که ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی دارد.

جمع آوری و فروش کالاهای متروکه و قاچاق که پیش از انقلاب اسلامی از وظایف گمرک بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با تصویب لایحه قانونی شماره ۸۴۳۱۰ مورخ ۱۸/۱۲/۱۳۵۸ شورای انقلاب و آئین نامه اجرایی آن به کمیته ای متشکل از نمایندگان بنیاد مستضعفان ، جهادسازندگی، بنیاد مسکن و دادستانی کل کشور واگذار شد. با تصویب قانون جمع آوری و فروش کالای متروکه، قاچاق و ضبطی قطعیت یافته و کالای قاچاق بلاصاحب و صاحب متواری مصوب ۱۱/۱۱/۱۳۶۱ و آئین نامه اجرایی آن مصوب ۲۵/۲/۱۳۶۲ هیأت وزیران، این امور به مرکز جمع آوری و فروش کالاهای مذکور مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل شد و عملاً در تاریخ ۶/۷/۱۳۶۲ مرکز ذکر شده تشکیل گـردید.

به دلیل ضرورت ساماندهی هرچه بیشتر امور و ادغام تشکیلات موازی مرکز جمع آوری و فروش کالاهای متروکه از یک سو ودفتر اجرایی تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۱۳۶۸ و تبصره ۲۸ قوانین بودجه سالهای ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ از سوی دیگر منجر به تقدیم لایحه قانون تأسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به مجلس شورای اسلامی شد. قانون مذکور در ۲۴/۱۰/۱۳۷۰ به تصویب مجلس و در تاریخ ۷/۱۱/۱۳۷۰ به تأیید شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رسید و از اواخر سال ۱۳۷۱ سازمان تشکیل شد.

سازمان یکی از شرکتهای دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است. هدف اصلی از تشکیل سازمان عبارتست از تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری ، نگهداری ، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک ،‌ تصرف ، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید. در حقیقت با تشکیل سازمان دو واحد اداری موازی ( مرکز کالای متروکه و دفتر اجرایی تبصره ۲۸ قانون بودجه ) در هم ادغام و وظایف آن در سازمان جدیدالتاسیس تمرکز یافت و از سویی امور مشابهی که توسط دستگاهها و سازمانهای اجرایی و یا دادگستری انجام می شد ، به سازمان منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست