اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همزمان با هشتمین روز دهه فجر به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری ۱۳۹پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۴۳۴میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بنا به اعلام  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از مجموع این طرح‌ها ۶۱ طرح در بخش آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵۷ طرح عشایری، ۲ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی، پنج طرح در زیر بخش تولیدات دامی و ۲ طرح افتتاح ۱۳۹ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی در زیر بخش تولیدات گیاهی است.

تعداد ۶۱ طرح سیستم‌های نوین آبیاری از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح، در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۹۵ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است که ۵۵ طرح به مساحت ۴۰۷ هکتار اجرای انواع سیستم‌های نوین آبیاری و ۶ طرح پوشش بتنی نهر، کانال آب بر بتنی و مرمت و بازسازی قنات است.

تعداد ۱۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیز داری از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح، شامل طرح‌های حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه آبخیزهای خارج از حوزه سدها در سطح استان به مساحت ۲۲.۸ هکتار و با اعتبار ۱۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۳۲۵ نفر به صورت مستقیم در سراسر استان افتتاح می‌شود.

تعداد ۵۷ پروژه عشایری تأمین آب شرب سالم و بهداشتی از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

تعداد ۲ طرح تحت عنوان احداث سردخانه ۱۰ هزار تنی در تکاب و طرح تولید کود عالی با ظرفیت ۶ هزار تن در شهرستان نقده از مجموع ۱۳۹ پروژه آماده افتتاح، در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است.

تعداد ۵ پروژه از مجموع ۱۳۹ پروژه آماده افتتاح، در زیر بخش تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ نفر مستقیم نیز آماده افتتاح شده است.طرح‌ها شامل یک طرح پروار بندی بره ۵۰۰ راسی، مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از ۷۵ قطعه و یک طرح گوساله پرواری و دو طرح گاو شیری با مجموع ظرفیت بیش از ۱۴۰ رأس است.

تعداد ۲ پروژه در زیر بخش تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال و اشتغال ۶ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است که این طرح‌ها شامل یک واحد گلخانه و طرح انبار تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی در شهرستان خوی است

۶ نفر تولید کننده کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان نمونه برتر کشور شناخته شدند

در سی و پنجمین مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی که به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری برگزار شد، از ۶ نمونه ملی بخش کشاورزی و ۸۴ نمونه استانی در آذربایجان غربی تجلیل شد.

یتا احمدیان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۴۴۴ پرونده از ۱۷ شهرستان به دبیرخانه ستاد رسیده که بعد از بررسی کارشناسان، ۸۴ نفر برگزیده ملی و استانی بخش کشاورزی استان درقالب ۸۴ رشته انتخاب و تجلیل شدند.

او با اشاره به اینکه ۶ نفر از این تولید کنندگان نمونه ملی هستند، تصریح کرد: تسهیل گر زن روستا، پروار بر نمونه، مرکز نمونه جمع اوری شیر، زراعت یونجه، زراعت آبی، چقندر قند ازجمله رشته های مختلف مورد انتخاب است.

دبیر انتخاب نمونه های بخش کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: ارومیه با ۱۶نفر برتر استانی مقام اول، مهاباد ومیاندواب با ۱۰ نفر و سلماس و بوکان با  ۸ نفر در رتبه های بعدی تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان قرار دارند.

احمدیان اظهار کرد: تولید محصول گواهی شده، افزایش پروتین حیوانی، افزایش درامد کشاورزان و شرکت های دانش بنیان و گسترش بخش کشاورزی نوین ازجمله اهداف توسعه کشاورزی است.

او ادامه داد: ایجاد زنجیره تولید در کنار ساختار بخش کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی می تواند باعث ایحاد بازار امن برای کشاورزان استان شود.

مدیر ترویج و هماهنگی کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به گستردگی بخش کشاورزی و پراکندگی واحدهای تولید و ویژگی بهره برداران این بخش، افزود: این شرایط موجب شده که امروز خدمات رسانی، تأمین و تدارک نهاده‌ها و بازار محصولات کشاورزی و نیز تشکیل سرمایه در این بخش با وجود گستردگی و پراکندگی بخش از مزرعه تا سفره امری دشوار و نیازمند همکاری بخش‌های خصوصی و حمایت دولت باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست