اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر کشور در ارومیه گفت: با توجه به گرمای زیاد در مرزهای دیگر امیدواریم زائران بیشتری از مرز تمرچین عبور کنند و ما هم بتوانیم زمینه ساز سفر بهتری برای آنان باشیم. احتمالا تلاش بر این خواهد بود مسیر تردد استان‌ها را تا حد مقدور از مرز تمرچین قرار دهیم.

احمد وحیدی روز جمعه در تجمع موکب داران اربعین در ارومیه افزود: امام حسین (ع) نقطه محوری برای جبهه بندی بین حق و باطل است و عاشورا و اربعین به خوبی جریان های حق و باطل را تفکیک می کند.

او با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن عاشورا اضافه کرد: امسال نیز دشمنان برنامه و طرح های زیادی از حملات تروریستی تا حرکات مذبوحانه توهین و تضعیف مراسم حسینی ترتیب دادند ولی نتوانستند کاری انجام دهند و امسال با وجود همه آن برنامه ریزی های دشمن، باشکوه ترین عزاداری ها را شاهد بودیم و مردم دست رد به سینه دشمن زدند.

وزیر کشور ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که جریان عظیم‌ حسینی جهانی می شود و هر سال فروزانتر از سال های گذشته خود را نشان می دهد.

وحیدی با بیان اینکه اربعین یک‌ زیارت ساده نبوده و یک‌اتفاق بزرگ تمدن ساز است، گفت: انقلاب اسلامی هم بر پایه معیار عاشورا اتفاق افتاده و با اقتدار مسیر خود را ادامه می دهد. این حرکت بزرگ، جبهه بندی علیه دشمن دین و خدا و در دفاع از معنویت است؛ موضوع عاشورا مسأله تنها عاطفی نیست بلکه منطق و شعور در آن حاکم است.

وزیر کشور با بیان اینکه جریان اربعین متعلق به شیعه نیست بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است، اضافه کرد: سال گذشته دیدیم که برادران اهل سنت با روی گشاده و محبت بیکران از زوار اربعین پذیرایی کردند و این استقبال دیدنی بود. همبستگی موجود در بین مردم برای خدمت به زوارالحسین (ع) را سال پیش شاهد بودیم و امسال هم شاهد خواهیم بود.

وحیدی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر از تمرچین برای زیارت اربعین از کشور خارج شدند، ادامه داد: امسال برای ۵۰۰ هزار نفر تمهید شده و زواری از کشورهای دیگر هم از این مسیر می توانند عبور کنند.

او با قدردانی از فعالان راه اندازی مرز تمرچین برای عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین گفت: از شهروندان مسیر عبور از اهل تشیع و تسنن تشکر می کنم.

آمادگی بر تردد ۵۰۰ هزار زائر از مرز تمرچین پیرانشهر

وزیر کشور گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین پیرانشهر فراهم شده است.

احمد وحیدی در مرز تمرچین پیرانشهر و در گفتگو با خبرنگاران افزود: نشست استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی در ارومیه برای ساماندهی عبور زائران از مرز تمرچین برگزار شد و با توجه به گرمای زیاد سایر مرزها و هماهنگی با طرف عراقی، تمرچین فعال‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای زیاد در مرزهای دیگر و مساله بُعد مسافت، امیدواریم زائران بیشتری از مرز تمرچین عبور کرده و ما نیز زمینه سفر بهتر را فراهم کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم منطقه و اهل تسنن و اهل تشیع استقبال بسیار خوبی از زائران اربعین انجام دادند.

وحیدی در ادامه افزود: با توجه به علاقه مردم این منطقه برای استقبال از زائران اربعین، مسأله تردد زوار موجب وحدت و همبستگی بیشتر شده است.

وزیر کشور به برخورداری آذربایجان غربی از امنیت و آرامش کافی برای تردد زائران اربعین نیز اشاره کرده و یادآور شد: امسال گذرنامه های خاص اربعین برای زوار طراحی شده و در این خصوص هماهنگی لازم با طرف عراقی صورت گرفته است.

وحیدی همچنین افزود: گذرنامه های خاص اربعین مخصوص کسانی است که فاقد گذرنامه بوده و به اربعین مشرف می شوند و در تمامی مرزهای شش‌گانه دارای اعتبار هستند.

وی در پایان اظهار داشت: امسال برای تردد زائران از مرز تمرچین پیرانشهر، زیرساخت های لازم از جمله جاده و حمل و نقل در ۲ طرف مرز مهیا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست