اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت گفت: ٣نفر از اعضای انجمن و یکی از مصدومان شیمیایی این شهرستان در پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سازمان جهانی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در لاهه هلند حضور پیدا کردند.

رحیم واحدی افزود: اعضای انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت شامل «صالح عزیزپور اقدم» به عنوان رییس انجمن، «حمیرا کریمی واحد» دبیر کمیته بین المللی انجمن و «عثمان مزین» دبیر حقوقی انجمن به همراه «مژده حداد» از جانبازان شیمیایی سردشت در این کنفرانس حضور دارند.

او اضافه کرد: پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سازمان جهانی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) با حضور نمایندگان ۱۹۳ کشور روز دوشنبه شروع شده و تا جمعه در لاهه هلند ادامه دارد.

واحدی ادامه داد: اعضای انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت حضور و در صحن سازمان و نشست ائتلاف انجمن‌ها سخنرانی می‌کنند.

دبیر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت گفت: اتمام تحریم دارویی مصدومان شیمیایی قدرت‌های غربی علیه کشور، آموزش افرادی در بخش‌های پزشکی، روانشناسی و حقوقی به منظور ارایه خدمات به قربانیان سلاح‌های شیمیایی و خواستار نابودی و عدم تولید و استفاده از این سلاح‌ها توسط کشورهای مختلف از جمله درخواست‌های اعضای انجمن دفاع از مصدومان شیمیایی سردشت در این اجلاسیه است.

او بیان کرد: اعضای این انجمن از سال ۲۰۰۲ میلادی و پس از نخستین دوره بازنگری پروتکل سازمان جهانی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در آن حضور داشته و تاکنون در تمام دوره اجلاس (OPCW) این سازمان جهانی که آذر ماه برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.

واحدی ادامه داد: در سال‌های نخست انجمن تنها در حاشیه اجلاس نمایشگاه عکس و اسناد را برپا می‌کرد اما با تشکیل ائتلاف انجمن‌های منع گسترش سلاح شیمیایی که در حدود ۴۵ انجمن ایرانی و خارجی است، حضور انجمن در اجلاس سالیانه پررنگ‌تر است.

او تاکید کرد: هم‌اکنون یادمانی از قربانیان بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه در حیاط ساختمان سازمان جهانی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی ساخته شده و اعضای انجمن در اجلاسیه سالیانه این سازمان شرکت و در آن سخنرانی می‌کنند.

نمایشگاه عکس

 دبیر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت گفت: نمایشگاه عکسی از مصدومان این بمباران شیمیایی در حاشیه پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سازمان جهانی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در لاهه هلند گشایش یافت.

رحیم واحدی به ایرنا افزود: در این نمایشگاه عکس که به همت اعضای انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت و در حاشیه این کنفرانس برپا شده، تصاویری از مصدومان و جانبازان بمباران شیمیایی به معرض نمایش گذاشته شده است.

او اضافه کرد: این نمایشگاه با عنوان تاثیرات دیده نشده از اثرات سلاح‌های شیمیایی بر جمعیت غیرنظامی سردشت در طول برگزاری پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سازمان جهانی منع گسترش سلاح های شیمیایی (OPCW) دایر است و مورد استقبال شرکت کنندگان در این کنفرانس قرار گرفت.

دبیر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت گفت: یکی از اتفاق‌های مهم برپایی این نمایشگاه این بود که «فرناندو آریاس» دبیرکل سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی با بازدید از این نمایشگاه عکس دفتر یادبود را نیز امضا کرد.

او افزود: سه نفر از اعضای انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت شامل «صالح عزیزپور اقدم» به عنوان رییس انجمن، «حمیرا کریمی واحد» دبیر کمیته بین المللی انجمن و «عثمان مزین» دبیر حقوقی انجمن به همراه «مژده حداد» از جانبازان شیمیایی سردشت در این کنفرانس حضور دارند.

واحدی اظهار کرد: پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سازمان جهانی منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) با حضور نمایندگان ۱۹۳ کشور روز دوشنبه شروع شده و تا جمعه در لاهه هلند ادامه دارد.

به گفته دبیر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت؛ اعضای این انجمن در صحن سازمان و نشست ائتلاف انجمن‌ها سخنرانی می‌کنند.

هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست