اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای اداری استان گفت: رویکرد اصلی دولت توجه به مردمداری می باشد و بیشترین سفرها در استان ها و شهرستان ها انجام گرفته است.

محمدصادق معتمدیان افزود : بیش از ٢٢٠٠ میلیارد تومان بعد از سفر رئیس جمهور به استان ابلاغ شد و تکمیل قریب به ٣٠٠٠ پروژه نیمه تمام استانی مورد توجه قرار گرفتند.

وی با اشاره به شتاب بخشی پروژه ها و اقدامات عمرانی استان در هفته دولت امسال و افزایش چشمگیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: پیشران توسعه استان با ٩ درصد در حوزه معادن است و در راستای افزایش نرخ سرمایه گذاری گام های مثبتی برداشته شد که بیش از ٢۵ هزار میلیارد تومان در بخش معادن جذب شده است.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر تقویت ارتباط با کشورهای همجوار و افزایش صادرات و ترانزیت منطقه ای تاکید کرد : دنبال تحقق شعار فرش قرمز و بهشت سرمایه گذاری هستیم که خوشبختانه تا حدود زیادی هم موفق شده ایم.

معتمدیان با اشاره به رشد ۵٨ درصدی صادرات خاطرنشان کرد : یکی از راه‌های درآمد کشور توسعه صادرات است که آذربایجان غربی پیشانگاه صادرات کشور می باشد.

رئیس شورای اداری استان در خصوص مدیریت دریاچه ارومیه هم تصریح کرد: برای اولین بار مدیریت این حوزه به استاندار آذربایجان غربی واگذار شد تا در احیای این زیست بوم موثر باشیم و برای همین مهم اولین جلسه برگزار شد و تمام دستگاه های اجرایی پای کار هستند و در همین راستا تکمیل پروژه های سخت افزاری از جمله تونل کانی سیب ، خط انتقال پساب و غیره در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه زنجیره ها بر اساس شرایط استان برنامه ریزی شده ، بیان کرد : بدنبال توسعه هدفمند بخش کشاورزی و کشت جایگزین، تغییر الگوی کشت، سیستم نوین آبیاری در منطقه هستیم.

معتمدیان اذعان کرد : استفاده از ظرفیت های دریاچه ارومیه از جمله نمک و شورابه ها مورد توجه جدی است.

نماینده عالی دولت با اذعان بر اینکه “عمده سرمایه گذاری پروژه های هفته دولت در حوزه معادن ” بوده است، گفت : توجه به اسناد بالادستی، توجه به بحث نرم افزاری، استفاده از ظرفیت های اصحاب رسانه، دستگاه های اجرایی، امنیتی، قضایی و همه مدیران برای توسعه استان ضروری است.

وی از کاهش نرخ بیکاری فصل بهار، احیای واحدهای تولیدی و توجه به مشاغل، افزایش‌ نرخ مشارکت اقتصادی و غیره استان خبر داد و گفت : بدلیل فاصله طولی با مرکز و مناطق ارتباطی کشور و بنادر و افزایش هزینه ها باعث افزایش نرخ تورم حمل و نقل و اجناس مختلف شده است و در همین راستا ایستگاه های لجستیکی در مناطق مختلف احداث می شود.

رئیس شورای اداری آذربایجان غربی از افزایش و وضعیت خوب نرخ سرمایه گذاری و کسب رتبه اول فضای بهبود کسب و کار گفت و بر افزایش درآمد سرانه استان و رفاه مردمی تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی یکی از برنامه های راهبردی مجموعه مدیریتی استان را حضور مدیران در بین مردم بدون نگاه تبلیغی و حل مشکلات مردمی و دیدارهای چهره به چهره عنوان کرد و گفت : یکی از شاخص های ارزیابی مدیران حضور در بین مردم و مرتفع کردن شکاف های توسعه ای و بحث محرومیت زدایی است.

معتمدیان از برگزاری ١۵ شورای برنامه ریزی با ١٠۴۶ مصوبه در یکسال اخیر در سطح آذربایجان غربی خبر داد و خاطرنشان کرد : برای کاهش مشکلات نیازمند توازن منطقه ای بوده و همه مدیران باید در این مسیر گام بردارند.

استاندار آذربایجان بیان کرد : برای نهضت مدرسه‌سازی و افزایش سرانه فضای آموزشی و جذب منابع ملی و خیرین این هفته میزبان وزیر آموزش و پرورش هستیم.

وی هشدار داد : خدمات به مردم باید بی منت، نظارت مستمر و بصورت شبانه روزی و توسط نهادهای بازرسی باشد و همه دستگاه‌ها باید بصورت هماهنگ عمل کنند تا نیازی به نظارت دستگاه های برون سازمانی نباشد.

معتمدیان در خصوص تقویت تعامل با دیوان محاسبات هم ادامه داد: برخی از تخلفات بدلیل عدم آشنایی با قوانین و مقرارت است که نیازمند هماهنگی و تعامل با همه مجموعه های نظارتی و ارکان های مختلف هستیم و در همه مراحل هزینه کردی با نهادهای ذیحسابی و نظارتی مشورت داشته باشیم تا مبادا دچار تخلف شد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد : حتی در مواقعی طولانی شدن پروژه ها بدلیل سهل انگاری مدیران هم باعث تضییع حقوق بیت المال می شود.

رئیس شورای اداری آذربایجان غربی خواستاری جلوگیری از تفرقه و اختلاف افکنی در مناطق مختلف شد و هشدار داد : با توجه به شیطنت های دشمن و حرکات تجزیه طلبان آن سوی مرزها وحدت، انسجام و همدلی جزو ضروریات در آذربایجان غربی می باشد.

معتمدیان همچنین خواستار تسریع در روند تغییر و بکارگیری نیروها و مدیران با خط و مشی دولت سیزدهم شد و به مدیران و فرمانداران مهلت یک ماه داده می شود تا تغییرات را در چارچوب برنامه های دولت انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی گفت : هنر مدیریت در جذب منابع ملی است و دستگاه ها تلاش کنند تا اعتبارات ملی و ردیف های خاص وزارت‌خانه را جذب کنند و از ظرفیت های نمایندگان، استاندار، معاونین و غیره استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست