اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تراکم کلاسی آذربایجان غربی نیازمند نگاه همه جانبه و برنامه ریزی خاص است و در اکثر مناطق و مدارس استان آذربایجان غربی یک مساله جدی شده و می‌تواند همه برنامه ریزی‌های تعلیم و تربیت را تحت شعاع قرار دهد.

معصومه نجفی پازوکی در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: نیاز به معلمان دوره ابتدایی محسوس و لازم است تا رشته‌های متنوع و اصلی مورد نیاز این مقطع در آزمون‌های استخدامی مورد توجه باشد چرا که به نوعی ریل گذاری برای آینده است.

او اظهار کرد: امسال دامنه پذیرش در گروه معلمان ابتدایی بالاست تا بتوان نیروهای اصلح و نخبه را برای رشته معلمی بخصوص در مقطع ابتدایی جذب کرد.

نجفی پازوکی با بیان اینکه توجه به رشته علوم تربیتی در دانشگاه‌های اصلی و مادر ضروریست، ادامه داد: طی اطلاعات استخراجی هم اکنون ۷۰ درصد شرکت کنندگان آزمون استخدامی در رشته‌های علوم تربیتی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور و آزاد هستند که لازم است تا این رشته‌ها در دانشگاه‌های مادر و دولتی نیز توسعه یابند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع تراکم کلاسی آذربایجان غربی نیازمند نگاه همه جانبه و برنامه ریزی خاص است، گفت: موضوع تراکم کلاسی در اکثر مناطق و مدارس استان آذربایجان غربی یک مساله جدی است و می‌تواند همه برنامه ریزی‌های تعلیم و تربیت را تحت شعاع قرار دهد.

او ادامه داد: نقشه‌ای از وضعیت تراکم در این استان باید احصا شود و برنامه ریزی خاص برای این مهم باید در اولویت استان و وزارتخانه باشد.

چالش فضای آموزشی و کمبود نیرو

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی داریم و ۴۰ هزار فرهنگی هم مشغول آموزش آنان هستند.

علی مطهری اضافه کرد: هر چند بخشی از خدمات آموزشی در استان برون سپاری شده و مدارس غیر دولتی و خیرین یاریگر این نهاد هستند ولی در بحث فضا مشکل اساسی داریم و سرانه فضای آموزشی استان ۴.۲۲ است که از متوسط کشوری کمتر است.

او ادامه داد: در آنالیز شهرهای استان هم، ارومیه از میانگین استانی پایین‌تر است به گونه‌ای که به ترتیب میزان سرانه فضای آموزشی در نواحی ۲ و یک ارومیه ۲.۷ و ۲.۸ مترمربع است.

مطهری با بیان اینکه در نیروی انسانی هم چالش قوی داریم، افزود: بیش از ۷۰۰ نفر در ناحیه یک و ۲ نیاز به نیرو در مقطع ابتدایی احساس می‌شود هر چند که کلاس‌ها با تدابیر در نظر گرفته، تامین شده ولی نیاز اساسی هنوز محسوس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست