اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون اجرایی رئیس جمهور شامگاه گذشته از بیمارستان جدید اشنویه که از ٩ سال پیش همچنان در حال ساخت است، بازدید کرد، بیمارستانی که قرار بود سال ٩٩ افتتاح شود اما در حال حاضر برای تکمیل شدن به ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد تا شاید امسال رنگ بهره برداری را به خود ببیند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی از بیمارستان ۸۱ تختخوابی اشنویه که از ٩ سال پیش تا کنون در حال احداث است، بازدید کرد.

بیمارستانی که در سال ١۴٠٠ میزان پیشرفت فیزیکی آن را دانشگاه علوم پزشکی استان ٧۵ درصد اعلام کرده بود و اکنون با گذشت ٢ سال تازه میزان پیشرفت به ٨۵ درصد رسیده است!

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور عصر دوشنبه از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرایی این بیمارستان قرار گرفت و دستور پرداخت اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن را صادر کرد.

گفته می شود؛ برای ساخت این بیمارستان مادر تخصصی تا کنون ۹۳ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که ۳۰ میلیارد تومان آن از مصوبات سفر رئیس جمهور است.

بیمارستان ۸۱ تختخوابی اشنویه در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع و زیر بنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در ۳ طبقه احداث شده است و شامل بخش‌های جراحی زنان سی سی یو ای سی یو ۳ اتاق عمل داخلی قلب و کودکان است.

با بهره برداری این بیمارستان در هفته دولت امسال تعداد تخت‌های بستری شهرستان اشنویه به ۱۶۰ تخت افزایش خواهد یافت و سرانه تخت آن به ۲ تخت به ازای هر یک هزار نفر خواهد رسید.

شهرستان ۷۵ هزار نفری اشنویه در حال حاضر تنها دارای یک بیمارستان ۲۵ تختخوابی است که ۱۲ پزشک متخصص در آن در حال فعالیت هستند لذا در سال ١٣٩٣ بیمارستانی جدید جهت رفع محرومیت های این شهرستان مرزی کلنگ زنی  و قرار بود تا پایان سال ٩٩ به بهره برداری برسد، اما بعد از ٩ سال هنوز این بیمارستان تکمیل نشده و هر سال وعده افتتاح در صورت تخصیص اعتبار داده می شود!

پیشتر علی زنجانی حسنلویی، نماینده نقده و اشنویه در بازدید از بیمارستان در حال ساخت اشنویه با اظهار تاسف از روند اجرای پروژه گفته بود: با وجود تامین اعتبارات لازم، پیشرفت فیزیکی ساختمان بیمارستان بسیار کند و غیر قابل قبول است .

بسیاری سهل انگاری و کوتاهی پیمانکاران و مجریان پروژه را علت تاخیر در ادامه ساخت بیمارستان عنوان کرده و معتقداند؛ این واحد درمانی با پیشرفت فیزیکی پایین، از بیمارستان کوچک و فعلی اشنویه هم کوچکتر است و این وضعیت برازنده شهر اشنویه نیست.

واحد درمانی مذکور طبق برنامه ریزی های قبلی قرار است دارای بخش‌های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی، کودکان، داخلی، جراحی عمومی و قلب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست