اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: نظارت های بهداشتی بر ورود مسافر از کشورهای مختلف در مبادی و پایانه های مرزی استان برای مقابله با “اومیکرون” تشدید شده است.

محمدامین ولی زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون مسافران ورودی در پایانه مرزی شهر ماکو از مبدا کشورهای درگیر نوع جدید کرونا (اومیکرون) به داخل کشور به شرط اقامت ۱۴ روزه در هتل و همچنین ثبت سه تست PCR منفی در این مدت امکان پذیر است.

وی ادامه داد: همچنین در آخرین جلسه ستاد استانی کرونا مقرر شد این روند در پایانه های “سرو”، “تمرچین”، “رازی” و فرودگاه ارومیه هم اعمال شود و تا حد امکان از ورود و شیوع نوع جدید جهش یافته کرونا به داخل کشور جلوگیری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم اکنون ۳۸ کشور جهان درگیر نوع جدید “اومیکرون” است اظهار داشت: در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت های ورود و خروج در استان، استقبال از واکسیناسیون و تزریق نوبت های اول تا سوم می تواند عامل بازدارنده مرگ ناشی از کرونا باشد.

ولی زاده بیان کرد: در شرایط فعلی زدن دز سوم واکسن به سه گروه هدف بیماران خاص و دارای مریضی زمینه ای، افراد بالای ۶۰ سال و کادر درمانی در سطح کشور انجام می شود و در آینده نزدیک شرط سنی برای دز سوم به به ۴۰ سال به بالا یا ۲۰ سال به بالا آزاد اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: هماهنگی های لازم با مسوولان مراکز بهداشت و درمان شهرهای با وضعیت نارنجی برای تسریع در امر واکسیناسیون و انجام خانه به خانه آن در روستاها با همکاری بهورزان منطقه انجام و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۹۰۱ هزار نفر در استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این رقم همچنان در حال افزایش است.

بیشترین میزان واکسن مورد استفاده در آذربایجان غربی، واکسن سینوفارم بوده و واکسن های آسترازنکا و برکت نیز در رده های بعدی قرار دارند؛ در مجموع در نوبت های اول، دوم و سوم، چهار میلیون و ۲۹۶ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

افراد بالای ۱۲ سال در آذربایجان غربی به ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار نفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست