اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از تشکیل ۸ تیم واکنش سریع به منظور پیشگیری و اطفا حریق در مناطق چهارگانه تحت حفاظت این اداره کل خبر داد.

سرهنگ رضا خیری به کردپرس افزود: تیم های واکنش سریع به منظور پیشگیری و اطفا حریق در مناطق چهارگانه تحت حفاظت استان آذربایجان غربی تشکیل شده است.

او ادامه داد: این تیم ها در  پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده مراکان خوی، مناطق حفاظت شده جنگلی میرآباد سردشت و پیرانشهر، منطقه حفاظت شده نوروزلو میاندوآب، =پناهگاه حیات وحش سوتاو و حمامیان بوکان،  پناهگاه حیات وحش کانی برازان مهاباد و تالاب سولدوز نقده فعال خواهند بود.

سرهنگ خیری با تاکید بر اینکه طبیعت نه تنها به ما بلکه به آیندگان نیز تعلق دارد و ما باید امانتدار خوبی برای آیندگان باشیم، از مردم در خواست کرد تا در صورت روشن کردن آتش در این مناطق پس از اتمام حتما از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند، تا بطور ناخواسته منجر به آتش گرفتن مناطق نباشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در پایان از مردم خواست در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده موضوع را در کمترین زمان ممکن با شماره تلفن ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا ادارات شهرستان گزارش کنند.

او با اشاره به آتش سوزی های انجام گرفته از ابتدای سال جاری در تالاب های استان گفت: ١٩ فروردین ماه امسال حدود ۱۲ هکتار از تالاب بین المللی دورگه سنگی نقده در آتش سوخت.

سال گذشته نیز چندین هکتار از تالاب های کانی برازان و گروس در مهاباد و نوروزلوی میاندوآب در اثر آتش سوزی تخریب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست