اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تدابیر حداکثری برای پذیرایی از زائران اربعین اندیشیده شده و امکان اسکان روزانه ۴۰ هزار زائر در استان پیش بینی و فراهم شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: سال گذشته اولین بار شاهد اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین بودیم و امسال پذیرای مردم از شمال‌غرب کشور و کشورهای ترکیه، آذربایجان و زائران منطقه قفقاز خواهیم بود.

وی ادامه داد: در ورودی‌های جمهوری اسلامی و در مرزهای مشترک با این کشورها تمهیدات ویژه‌ای برای حضور زائران تدارک دیده شده است.

معتمدیان با بیان اینکه ظرفیت روزانه ۵۰ هزار پارکینگ خودرو پیش بینی شده که به صورت رایگان در اختیار زائران اربعین در منطقه جلدیان در ۲۸ کیلومتری مرز تمرچین و کارخانه قند در کمتر از ۱۵ کیلومتری این مرز واقع شده، قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آمادگی پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی را در استان داریم، اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان و اورژانس پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت: به برکت حضور و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی هیچ مشکل امنیتی در استان و در طول مسیر در اقلیم کردستان، کرکوک، بغداد و نجف وجود ندارد و تدابیر حداکثری در این بخش اندشیده شده است.

معتمدیان اضافه کرد: ۷۰ هزار نفر سال گذشته بدون هیچ مشکلی به زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین از مرز تمرچین مشرف شدند.

وی با اشاره به اینکه در مرز توقف نخواهیم داشت، ادامه داد: در مرز تمرچین و حاج عمران با توافق با اقلیم کردستان عراق ۳۸ گیت ورود و خروج ایجاد شده و حداکثر زمان توقف در پیک حضور در گیت ها ۱۰ دقیقه خواهد بود البته سال گذشته در کمتر از سه دقیقه این اقدام انجام شد.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: آب و هوای مناسب از ویژگی مرز تمرچین برای عبور زائران اربعین حسینی نسبت به مرزهای غرب و جنوب غرب کشور است که بیش از ۱۵ درجه اختلاف دما وجود دارد و با توجه به شرایط گرم پیش رو، از مزایای این مسیر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: برای حمل و نقل داخل اقلیم کردستان عراق ۲ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و در منطقه الحسینیه تدابیر ویژه برای انتقال زائران به شهر نجف اندیشیده شده است.

معتمدیان افزود: دو هفته پیش میزبان یک هزار و ۵۰۰ نفر از موکب داران شمال‌غرب کشور بودیم تا نحوه استقرار و حضور مواکب در مسیرهای تعیین شده را نهایی کنیم ضمن اینکه از روز شنبه امکان پذیرای از زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین فراهم است.

راه اندازی ۳۸ گیت گذرنامه در تمرچین

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ۳۸ گیت گذرنامه برای تردد روزانه ۵۰ هزار نفر بدون معطلی در پایانه مرز تمرچین راه اندازی شده است.

پیمان آرامون در خصوص زیرساخت‌های مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی، عنوان کرد: با راه اندازی ۳۸ گیت گذرنامه روزانه ۵۰ هزار نفر بدون معطلی می‌توانند از خاک کشورمان عبور کنند.

وی در رابطه با پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: رویکرد راهداران آذربایجان غربی در راستای آماده سازی برای تردد زوار حسینی در چند رویکرد تعریف شد که روکش محورهای اصلی و فرعی منتهی به مرز تمرچین رویکرد اول بود و در روزهای آینده تمام پروژه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

آرامون گفت: در بحث ایمنی، اورهال ۱۰۰ کیلومتر از روشنایی محورهای ارتباطی در دستور کار قرار دارد و این پروژه در اکثر محورها فعال بوده و هم اکنون روشنایی برخی محورها اورهال شده و در حال بهره برداری است.

وی اضافه کرد: دومین رویکرد راهداری نیز افزایش ضریب ایمنی جاده‌های منتهی به مرز تمرچین بود که از سال گذشته در محور پیرانشهر به پایانه مرزی تمرچین ۲۰ نقطه حادثه خیز به طور قطعی حذف شده و در راستای افزایش آگاهی از سطح جاده نیز خط کشی محورهای ارتباطی استان با محوریت محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین با قدرت هرچه تمام تر ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: برای پذیرش و عبور ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی آمادگی کامل وجود دارد و تمهیدات لازم برای پذیرایی روزانه از ۵۰ هزار زائر فراهم شده است

وی افزود: ۵۰ هزار پارکینگ و محل اسکان برای روزانه بیش از پنج هزار نفر فراهم شده و مرز ۲۴ ساعته برای عبور زائران باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست