اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  :  استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه پایانه‌های مرزی و مدیرت واحد در مرزهای استان، گفت: نگرش شهرستانی در مدیریت مرزها و تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در این حوزه، به مانعی برای انجام کارها و توسعه مرزی تبدیل شده است.

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور رییس کل گمرک ایران برگزار شد، افزود: تعدد ارگانهای تصمیم گیر سبب شده تا در صورت کم کاری یک دستگاه، مسیر توسعه در پایانه‌های مرزی مختل و یا روند کندی داشته باشد.

او با اشاره به افزایش اختیارات استانداران برای ایجاد مدیریت واحد در پایانه های مرزی ادامه داد: خوشبختانه رییس جمهور اختیارات لازم برای مدیریت واحد در مرزها را صادر کردند که به زودی نتایج این تصمیم خوب در مدیریت واحد و روانسازی فعالیت های گمرکی در پایانه های مرزی استان، نمایان خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های گمرکات، اظهار کرد: گمرکات استان هم راستا با افزایش مبادلات اقتصادی توسعه نیافته اند، که رفع این مشکل به یک بازنگری اساسی نیاز دارد.

او با انتقاد از نگاه جزیره‌ای به مرزها، گفت: نوع نگاه به مرزها باید بین‌المللی و فرامرزی باشد چرا که نگرش شهرستانی در مدیریت مرزها مانع توسعه زیرساختی آنها شده و باید با استفاده از ظرفیت های ملی و اعتبارات کشوری زیرساخت ها و امکانات پایانه های مرزی گسترش و توسعه یابد.

معتمدیان با اشاره به نقش مرزها در توسعه اقتصادی برای جلوگیری از اثرگذاری تحریم‌ها، اظهار کرد: اگر معتقد به توسعه اقتصادی هستیم باید ایجاد زیرساخت در مرزها مدنظر قرار گیرد.

او آذربایجان‌غربی را پیشران تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه دانست و گفت: برای رسیدن به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری هدف گذاری شده بین دو کشور ایران و ترکیه، آذربایجان غربی می تواند نقش موثری داشته باشد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت ریلی در بحث ترانزیتی، افزود: بهره مند نشدن از ظرفیت ریلی سبب افزایش قیمت تمام شده کالا می شود و در این زمینه ارتقای توانمندی ها و توسعه حمل و نقل ریلی در استان در راستای اقتصادی کردن خط حمل و نقل ریلی ضروری است.

در این جلسه استاندار آذربایجان غربی در تماس تلفنی با معاون وزیر راه و شهر سازی و رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ضمن گزارش گیری از آخرین وضعیت احداث پایانه مرزی رازی ، خواستار رفع موانع و مشکلات و جانمایی فعالیت های گمرکی و موارد مورد نیاز گمرک ایران در بهره برداری از این پایانه مرزی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست