اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی از تغییر حوزه انتخابیه هفت نفر از داوطلبان  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد .

علی مصطفوی در نشست بایدها و نبایدهای انتخاباتی در محل خانه مطبوعات استان گفت: از این تعداد یک نفر در حوزه مبدا رد و ۵ نفر تایید و پرونده یک نفر هم در حال بررسی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: قهر کردن با صندوق ها رای به هیچ وجه به صلاح و مصلحت جامعه و کشور در شرایط حاضر نیست و می طلبد گروههایی چون احزاب و گروههای سیاسی، نخبگان و شخصیت های تاثیرگذار، مطبوعات و رسانه های گروهی ، هیات های اجرایی، ناظران و اعضای شورای نگهبان و نامزدهای انتخاباتی که نقش اساسی در انتخابات دارند ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی برای حضور گسترده در پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات تلاش نمایند

او همچنین از کاندیداها و طرفداران و تمامی گروه های تاثیر گذار در انتخابات خواست تا در انتخابات پیش رو اخلاق انتخابات را رعایت نموده و بر اساس قانون برای حضور پرشور مردم در انتخابات تلاش کنند.

مصطفوی ادامه داد: ستاد انتخابات آذربایجان غربی چهار اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، بی طرفی و امانت داری را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت یازدهمین دوره انتخابات استان، گفت: از ۵۳۱ نفر داوطلب حضور در یازدهمین دوره انتخابات استان تا کنون ۳۵ نفر از حضور در انتخابات  انصراف داده ، ۱۹۴ نفر تایید صلاحیت و ۳۰۲ نفر نیز رد صلاحیت شده اند.

مصطفوی تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در استان را ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر رای اولی اولین حضور خود در انتخابات را تجربه خواهند کرد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان آذربایجان غربی گفت: رسانه ها چه مجازی چه مکتوب در زمان ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در  قبال هر مطلب و خبری که مصداق تبلیغ باشد باید پاسخگو باشند. هرگونه اقدام در راستای دوقطبی سازی مذهبی و قومی در فضای رسانه‌ای خط قرمز ماست و برخورد خواهد شد.

حاتمی تاکید کرد: چنانچه کاندیدایی از عناوین و القابی استفاده کند که واقعیت نداشته باشد، جرم انتخاباتی محسوب می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست