اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: ضروری است دولتهای اسلامی پیوندهای عمیقی بین صفوف مختلف امت اسلامی برقرار کنند تا درنظم نوین، تمدن نوین اسلامی را رقم بزنند.

ماموستا مامد کلشی نژاد، در سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی که در تالار وحدت ارومیه با حضور مهمانانی از کشورهای مسلمان برگزار شد، با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای از بین بردن وحدت اسلامی در منطقه افزود: رژیم صهیونیست وقتی در برابر جنگ ۳۳روزه مقابل جبهه مقاومت شکست خوردند متوجه شدند باید برای اختلاف و تفرفه افکنی بین جهان اسلام نقشه ریزی کنند.

او با بیان اینکه وحدت یکی از محوری ترین موضوعات جهان اسلام است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی جنگهای نیابتی را تحت عنوان مبارزه با تروریسم در کشورهای مختلف راه انداخت تا به حضور خود در منطقه مشروعیت دهد اما علی‌رغم این تلاشها نتواستند به نتیحه برسند و به فکر افتادند شبکه ها و کانالهای با هدف ترویج تفکرات افراطی ایجاد کرده تا به مقدسات توهین کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: دشمنان بدانند با توهین به مقدسات نمی توانند به نقشه شوم خود که اختلاف افکنی بین مسلمین است، برسند.

ماموستا کلشی نژاد با اشاره به واقعه عاشورا و ارادت ملت‌ها به ابا عبدالله گفت: ملت‌های مسلمان با گذشت قرنها اهل بیت را همواره کشتی نجات می دانند و در ایام محرم با عزاداری برای اباعبدالله ارادت خود را ابراز می کنند.

 در این همایش علما و شخصیت‌های مذاهب گوناگون اسلامی از ایران و کشورهای روسیه، ترکیه، سوریه، گرجستان و عراق در استان آذربایجان غربی با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت کار خود را شروع کرد.

گفتنی است؛ بنا بر اعلام معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب در این بین المللی نمایندگان ۶ کشور آذربایجان، سوریه، گرجستان، روسیه، عراق و ترکیه حضور خواهند داشت و ۲ هزار دعوت نامه برای شخصیت‌های کشوری برای حضور در این کنفرانس ارسال شده‌ و ۵۰ مهمان خارجی و ۵۰ مهمان ویژه داخلی در این کنفرانس حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست