اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی از تهیه و ارسال ۱۹ پرونده میراث طبیعی و آثار غیر منقول استان به وزارتخانه متبوع جهت ثبت در فهرست ملی خبر داد.

سپهرفر گفت: چهار پرونده مربوط به آثار و جلوه های طبیعی استان تهیه شده و جهت بررسی و ثبت در فهرست میراث طبیعی ملی به دفتر ثبت و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه ارسال شد.

حسن سپهر فر افزود: این پرونده ها شامل چشمه های طبیعی، آبشار و غار طبیعی شهرستان های میاندوآب، پیرانشهر و اشنویه هستند.

او بیان کرد: تاکنون ۱۰ اثر طبیعی استان آذربایجان غربی در فهرست میراث طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده اند که از جمله آنها می توان به دریاجه مارمیشو ارومیه، چمن متحرک تکاب و آبشار شلماش سردشت اشاره کرد

 معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی همچنین از تدوین و ارسال ۱۵ پرونده میراث تاریخی غیرمنقول استان به وزارتخانه متبوع جهت ثبت در فهرست ملی خبر داد

  سپهر فر گفت: در راستای حفاظت از مواریث تاریخی و فرهنگی استان، ۱۵ پرونده ثبتی مربوط به آثار غیر منقول استان آماده و جهت بررسی و ثبت، به اداره کل ثبت آثار تاریخی و فرهنگی وزارتخانه متبوع ارسال شد.

او افزود: این پرونده ها مربوط به تپه ها و بناهای تاریخی شهرستان های ارومیه، بوکان، اشنویه، پیرانشهر و چالدران هستند که برای کارشناسی و دریاف مجوز ثبت، به دفتر اداره کل ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده اند.

معاون میراث فرهنگی استان اظهار کرد: تا کنون بالغ بر ۱۵۰۰ اثر تاریخی استان آذربایجان غربی ( محوطه و بنا ) در فهرست آثار غیرمنقول ملی به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست