اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح هادی در تمامی ۲ هزار و ۱۶۸ روستای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی تهیه شده است.

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بازنگری طرح هادی در برخی از روستاها اظهار کرد: بر اساس تغییرات فیزیکی و نیازمندی‌های روستاها، دریک سال بازنگری طرح هادی ۱۷۹ روستا نیز به اتمام رسیده است.

وی با تاکید بر اجرا و عملیاتی کردن طرح هادی روستایی در برخی از مناطق، افزود: با اجرای این طرح، هدایت هدفمند توسعه کالبدی و فیزیکی روستا محقق و در یک سال عملیات اجرای طرح هادی در ۲۳۰ روستا به اتمام رسید.

برزگر طرح هادی را مهم‌ترین سند رسمی و قانونی توسعه و عمران روستاها در کشور دانست و ادامه داد: این طرح در واقع طرحی است که وظیفه ساماندهی و اصلاح بافت کالبدی موجود و همچنین میزان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف را تعیین و عملکردهایی همچون مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستا را مشخص می‌کند.

وی تاکید کرد: این امر در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونت‌گاه های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه انجام می‌شود.

برزگر مهمترین هدف اجرای طرح هادی در روستاها را افزایش راندمان کار روستاییان، بهبود کیفیت و رفاه سطح زندگی در روستاها دانست و گفت: جلب سرمایه گذاری در روستاها، تکمیل و اصلاح چرخه تولید و مصرف روستایی، پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها از جمله اهداف اصلی اجرای طرح هادی است.

وی محرومیت زدایی در روستاها را یکی از نکات بارز طرح هادی در روستاها دانست که در راستای بهبود کیفیت روستایی صورت می‌گیرد.

بهره برداری از اجرای طرح هادی ۲۳۰ روستای آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به طرح‌های اجرا شده هادی در سراسر استان گفت: در یکسال اخیر توانسته‌ایم فرآیند اجرای طرح هادی را در ۲۳۰ روستا به پایان برسانیم.

برزگر با اشاره به افتتاح نمادین طرح هادی در ۲۴ روستای شاخص، اضافه کرد: تمامی این طرح‌های هادی روستایی در طول هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی در رابطه با هزینه صورت گرفته برای طرح هادی روستایی در آذربایجان‌غربی، افزود: مبلغ ۴۱۹ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال اعتبار طی یک سال اخیر برای این طرح هزینه شده است.

اعطای ۱۰۰۰ سند مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اعطای اسناد مالکیت روستایی اضافه کرد: در هفته دولت اسناد مالکیت اماکن روستایی در اختیار مالکان اصلی قرار می‌گیرد که در همین راستا و به صورت نمادین یک هزار جلد سند مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به مردم اعطا می‌شود.

وی گفت: این اماکن بدون سند ملکی بودند که با اجرای این طرح، سند تک برگی برای آنان صادر شد که تعداد اسناد ملکی در تمام شهرستان‌ها بر اساس تکمیل پرونده از سوی درخواست کنندگان و طی مراحل صدور سند انجام می‌شود.

برزگر با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای ۲۴۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکن روستایی و ۵۱ هزار و ۲۶۲ واحد مسکن شهری زیر ۲۵ هزار نفری است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲۶ هزار و ۸۳۵ جلد سند صادر شده است.

ارائه تسهیلات ۲ میلیارد ریالی برای روستاییان آذربایجان غربی

برزگر با تأیید خبر مصوب شورای عالی مسکن در خصوص آغاز پرداخت تسهیلات مقاوم سازی به روستاییان گفت: از آبان ماه ۱۴۰۰ در شورای عالی مسکن طرحی مصوب شد تا از طریق آن تسهیلات ۲ میلیارد ریالی به روستاییان ارائه شود.

وی ادامه داد: این قانون اواخر بهمن ماه سال گذشته به بانک مرکزی و بانک‌های عامل ابلاغ شد اما متأسفانه بدلیل مشکلات تأمین منابع تا به امروز عملیاتی نشده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: با تأمین منابع مالی ۱۳ درصد یارانه دولتی و دستور ریاست محترم جمهوری همزمان با آغاز هفته دولت و با مصوبه هیأت دولت، مشکلات این طرح ساماندهی شد تا طرح ارائه تسهیلات به مرحله اجرا برسد.

وی با تاکید بر سهل بودن مراحل پذیرش مدارک تسهیلاتی اظهار کرد: روستاییانی که دارای زمین و پروانه ساختمانی هستند می‌توانند از پنج شهریور ماه با در دست داشتن مدارک خود به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های محل سکونت خودشان مراجعه و تشکیل پرونده دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست