اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که رییس جمهور روز گذشته خواستار تبدیل شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان شد، افزود: آقای رئیسی موضوعات مربوط به تسهیلات و سایر موارد مربوط به جوانان را به جد پیگیری می‌کند.

وحید یامین پور در جلسه شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل شورای عالی جوانان بعد از ۱۰ سال در دولت آقای رییسی اظهار کرد: ماموریت فرابخشی حوزه جوانان بعد از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی تقریبا تعطیل شده بود که اولین درخواست آقای رئیسی احیا شدن این موضوع و تشکیل شورای عالی جوانان بعد از ده سال بود.

وی افزود: رییس جمهور در اولین جلسه این شورا، احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری را خواستار شد و این شورا به سطح ریاست جمهوری ارتقا پیدا کرد.
دبیر شورای عالی جوانان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: آقای رییس جمهور نیز خواستار تبدیل شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان شد ضمن اینکه ایشان موضوعات مربوط به تسهیلات و سایر موارد مربوط به جوانان از جمله مجموع دستورالعمل های ۱۹ گانه درخصوص جوانان را به جد پیگیری می‌کنند.
یامین پور با اشاره به اینکه بخشی از ماموریت‌های فرابخشی در حوزه ریاست جمهوری و بخشی نیز در ستاد در حال انجام است اظهار کرد: در حوزه مربوط به سازمان‌های مردم نهاد، ماموریت ها و وظایف مربوط به سمن ها افزایش قابل توجهی داشته که رویداد همنا و نما و شبکه سازی تخصصی از آن جمله است‌.
وی خاطر نشان کرد: در رویداد جوانی جمعیت در استان‌های مختلف، در ۲۰ استان رتبه برتر را کسب کردیم ضمن اینکه شبکه سازی تشکل ها، رویداد جامع پرداز درخصوص مسایل بومی خانواده، رویداد صبا و صدور مجوزها در درگاه ملی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی ماست.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: مراکز مشاوره نیز در کشور به ۶۰۰ باب نزدیک شده که بیش از ۲۰۰۰ روانشناس در آن ها فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: حجم حوزه فعالیتی اداره کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان هم اکنون ازحوزه فعالیت سمن ها بیشتر شده ضمن اینکه پیش از این سازمان ملی جوانان از قبل در مرکز استان تعریف و پروژه‌ها به صورت استانی اجرایی می‌شود و هم اکنون ستادهای ساماندهی به صورت شهرستانی برگزار و ملاک ارزیابی ما مصوبات این ستادهاست.
یامین‌پور گفت: در برخی استان‌ها، استانداران توجه ویژه‌ای به ستادهای ساماندهی دارند به طوریکه در جلسات شهرستانی نیز حضور پیدا می‌کنند.
دبیر شورای عالی جوانان و معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سمن های جوانان با تشکل مردم نهاد بزرگسالان و مستقل متفاوت است به طوریکه سمن جوانان برای نفس توسعه مشارکت اجتماعی، جهت دادن به فعالیت‌های تشکلی و توانمند کردن جوانان فعالیت دارند.
وی توانمند کردن جوانان را یکی از اهداف و ماموریت‌های مهم بیان و خاطر نشان کرد: حمایت از سمن‌های حوزه جوانان در این مورد اجرایی شده و این مهم را جزو اولویت‌های کاری خود داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست