اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مصوبات سفر شهرستانی خود به میرآباد گفت: در سفر امروز به این شهرستان تازه تاسیس ۷۰ مصوبه عمرانی و اقتصادی با هدف توسعه منطقه نهایی شد که در سریع ترین زمان ممکن اجرایی می شوند.

محمدصادق معتمدیان پنجشنبه‌شب در پایان جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با محوریت شهرستان میرآباد برگزار شد،  گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه ویژه به شهرستان تازه تاسیس میرآباد افزود: در سفر امروز به این شهرستان ۵۷ مصوبه در حوزه عمرانی و ۱۳ مصوبه در حوزه اقتصادی منطقه نهایی و مصوب شد تا شاهد پیشرفت و آبادانی شهرستان تازه تاسیس میرآباد باشیم.

وی با بیان اینکه میرآباد در دولت سیزدهم به عنوان بیستمین شهرستان آذربایجان‌غربی شناخته شده است افزود: در قالب شورای برنامه ریزی و توسعه استان سفر یک روزه به این شهرستان داشتیم تا مطالبات مردمی را احصا کنیم و بررسی میدانی از نگاه زیرساختی شود.

وی با اشاره به اعتبار ریالی مصوبات این شهرستان افزود: علاوه بر ۵۶۰ میلیارد ریال که اولین اعتبار مصوب این شهرستان است امروز با مجموع طرح‌ها در راستای شتاب‌دهی به توسعه این شهرستان ۴۶۰ میلیارد ریال نیز در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان تصویب شد.

استاندار آذربایحان‌غربی با اشاره به جزییات این مصوبات افزود: توسعه فضاهای آموزشی با ۲۷ کلاس درس در میرآباد و روستاهای منطقه، توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی، آبرسانی به روستاها، احداث راه‌های روستایی و کمک به زیرساخت‌های تردد مردم عشایرنشین منطقه از جمله مصوبات سفر امروز بود.

معتمدیان با تاکید بر سرمایه ۱۲ هزار هکتاری جنگل‌های مرتفع حفاظت شده میرآباد افزود: این جنگل‌ها سرمایه ارزشمند منابع طبیعی استان و کشور است و ظرفیت تبدیل به منطقه جاذبه‌ گردشگری منحصری را دارد که از این رو مطالعات تخصصی در راستای توسعه بوم گردی، مشارکت مردمی و حمایت دولتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت حوزه کشاورزی منطقه نیز گفت: با توجه به بارندگی و میزان آب، امکان توسعه ظرفیت شیلات از جمله مصوبات این شهرستان است.

معتمدیان افزود: زنبورداری و محصولاتی باغی چون انگور سیاه از جمله پتانسیل‌های این منطقه است که آغاز مطالعات تخصصی در زمینه بسته بندی و صادرات آنها تصویب شد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستان میرآباد دارای مرز مشترک با کشور عراق است، اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای استفاده از ظرفیت مرزها به منظور تامین معیشت مردم در مناطق مرزی، اقدامات اولیه انجام شده و در حال پیگیری دیپلماتیک با کشور عراق در صدد بازگشایی بازارچه و استفاده از تجارت مرزی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست