اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی توسعه صنعت بوم گردی را نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها و روستاییان دانست و گفت: ۴۹ روستای هدف گردشگری در استان مصوب شده است .

جلیل جباری در نشستی با خبرنگاران در سلماس با بیان اینکه روستاهای آذربایجان غربی از نظر آثار تاریخی و طبیعی ویژگی های منحصر بفردی دارد، افزود: غذاها، تنوع فرهنگی و سکونت اقوام مختلف بخشی از ظرفیت های نهفته این استان به شمار می رود .

وی ادامه داد: حمل و نقل، امکانات بین راهی، سرویس های بهداشتی و تاسیسات بین راهی باید با همکاری دستگاه های مرتبط ساماندهی شود و مرمت اماکن تاریخی روستاها نیز جزو اولویت هاست .

جباری در خصوص بسته حمایتی سازمان میراث فرهنگی نیز اظهار کرد: بسته حمایتی شامل ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و روستایی، اکوکمپ های روستایی و عشایری، طرح های تولیدی با رویکرد گردشگری، ایجاد ‌رستوران های سنتی در مناطق روستایی و عشایری و احیای آبگرم های محلی است .

وی تصریح کرد: احداث اقامتگاه های بوم گردی یکی از مهمترین نمونه های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تکیه به امکانات بومی و ظرفیت های محلی، موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت ها در بخش گردشگری می شود .

جباری با اشاره به استقبال گردشگران از واحدهای بوم گردی گفت: ۹ گردشگر خارجی از کشورهای فرانسه، استرالیا و چین در یک واحد بوم گردی در نزدیکی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان اقامت کردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست