اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر تولید کارخانه قند پیرانشهر گفت، چغندر کاران این شهرستان بیش از ۵۵۰ هزار تن چغندر قند در سال جاری تولید کرده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مهندس مام عزیزی، مدیر تولید کارخانه قند شهرستان پیرانشهر در جریان بازدید فرماندار پیرانشهر از کارخانه قند این شهرستان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید چغندر قند گفت: با توجه به بارش های چشمگیری که در طول سال زراعی در این شهرستاتن داشته ایم تولید محوصل چغندر قند نیز نسبت به سال گذشته با افزایش خوبی مواجه شده است.

 وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار موجود امسال کشاورزان پیرانشهری بیش از ۵۵۰ هزار تُن چغندرقند تولید کرده اند.

 مام عزیزی اضافه کرد: هرچند که از نظر میزان تناژ شاهد افزایش خوبی بوده ایم اما در عیار سنجی با کاهش مواجه بوده ایم و تقریباً میانگین عیار چغندر دریافتی از کشاورزان حدود ۱۶ بوده است.

مدیر تولید کارخانه قند شهرستان پیرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به این نکته که هنوز بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول چغندر قند در زمینهای کشاورزی دپو شده است و تحویل کارخانه قند نشده ، یاد آور شد، امسال کارخانه قند پیرانشهر تا کنون  میزان ۴۰۲ هزار تُن چغندرقند از کشاورزان دریافت کرده است که از این میزان ۳۹۰ هزار تُن از چغندر دریافتی مصرف شده است و به محصول شکر تبدیل شده است.

مام عزیزی با اشاره به اینکه کل بدهی پارسال کارخانه قند پیرانشهر به کشاورزان تسویه شده است، اشاره کرد؛ باتوجه به افزایش میزان تولید چغندرقند ولی خوشبختانه بازهم کارخانه قند توانسته ۷۵ درصد از مبلغ چغندرقند امسال کشاورزان را پرداخت کند و بدهی مانده را نیز به محض فروش محصول شکر، پرداخت خواهد کرد.

در ادامه این بازدید سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز ضمن تشکر از زحمات پرسنل کارخانه قند اظهار داشت؛ باتوجه به مشکلات موجود در بخش تحویل و عیار چغندرقند درخواست تعامل بیشتر کارخانه قند با کشاورزان و حل مشکل این قشر زحمت کش را خواستار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست