اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه بیش از ۱۱۰۰ تن گوشت بوقلمون در استان خبر داد.

به نقل از جهاد کشاورزی، رضا یوسفی رضایی با اعلام این خبر گفت: ۱۵ واحد پرورش و تولید گوشت بوقلمون با ظرفیت پرورش ۶۸ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در آذربایجان غربی فعال است که سالانه در دو نوبت ۴ و نیم ماهه جوجه ریزی در این واحد ها انجام می گیرد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از گوشت بوقلمون استان در خوی تولید می شود، افزود: سهم شهرستان خوی از مجموع ۱۵ واحد تولیدی ، تعداد۵ واحد با ظرفیت ۲۵ هزار قطعه در هر دوره است و بزرگترین واحد پرورش و تولید بوقلمون استان با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه در سال در خوی فعال است.

رضایی با اشاره به مزایای مصرف گوشت بوقلمون تصریح کرد: گوشت بوقلمون کم چرب بوده و کلسترول پایینی دارد و درپیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های مربوط به اختلالات چربی خون حائز اهمیت است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: پرورش بوقلمون یکی از عرصه های اقتصاد مقاومتی است که درآمدزایی خوبی را به همراه دارد و توسعه واحد های بوقلمون جز سیاست هاو اولویت های جهاد کشاورزی در تامین گوشت مورد نیاز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست