اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: با تلاش دولت سیزدهم و از ابتدای امسال مشخصات ۸۹ نفر از آمورش دیدگان حرفه‌ای استان در سامانه ملی رصد اشتغال کشور به ثبت رسید.

صلاح خان احمدزاده اظهار کرد: ابن اقدام در راستای اهداف اشتغالزایی دولت سیزدهم و حمایت از مهارت آموزان حرفه‌ای انجام شد.

وی با اشاره به تعهدات سازمانی در خصوص اشتغال سالانه گفت: این اداره کل براساس تفاهم نامه، سالانه ۱۵۰ نفر را به مرحله ثبت اشتغال می‌رساند که خوشبختانه ۶۰ درصد از این آمار طی پنج ماه نخست سال جاری محقق شده است.

خان احمدزاده با اشاره به فرآیند ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد کشوری افزود: تمام هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب پروانه‌های تخصصی وارد مرحله مجوز کار می‌شوند تا پس از راستی آزمایی از طریق مهارت آموخته اشتغال آفرین وارد دنیای فعالیت و کاری در جامعه شوند.

وی اضافه کرد: شغل‌های خیاطی، جوشکاری، صنایع دستی، اتومکانیک، برق، حسابداری، کامپیوتر و کلیه حرفه های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر از جمله ثبت شدگان در سامانه ملی رصد اشتغال کشور برای تعهدات اشتغال استان هستند.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای آذربایجان غربی با تاکید بر نقش مهم آموزش های فنی وحرفه ای در تشکیل سرمایه انسانی گفت: کارشناسان ما از طریق تربیت نیروی ماهر مورد نیاز جامعه، افراد را به صورت حرفه ای وارد بازارکار می‌کنند تا برای خود شغل مستقیم یا به صورت وابسته حرفه خود را ادامه دهند البته در تلاشیم تا از این طریق بستر سازی خود اشتغالی و حل مشکل بیکاری کمک کنیم.

خان احمدزاده ادامه داد: این آموزش ها راه میانبری در مسیر تربیت نیروی انسانی به شمار می‌رود تا همگام با رسالت سازمان و با رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی شاغلین شناسایی شوند.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال زایی نیز یادآور شد: مدارک و مجوزهای فنی و حرفه‌ای از جمله مدارک اصلی برای دریافت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی است که افراد پس از گذراندن مراحل مهارت آموزی از تسهیلات ویژه اشتغال نیز بهره مند می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست