اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی از ثبت تصویر پلنگ ایرانی جزیره اشک پارک ملی دریاچه ارومیه، در فروردین ماه جاری خبر داد.

امید یوسفی بااشاره به ثبت تصویر این پلنگ ایرانی در جزیره اشک ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: پلنگ مذکور در شهریور ماه سال ۹۷ در جزیره اشک برای اولین بار مشاهده شد و از آن به بعد گهگاهی تصویر آن با دوربین های تله ای در داخل جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه ثبت شده بود.

او تصریح کرد: تا اینکه در فروردین ماه سال جاری برای اولین بار تصویر آن در طی فعالیت روزانه پلنگ و توسط همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ثبت شد.

یوسفی ادامه داد: هر چند آذربایجان غربی جزوه قلمرو زیستگاهی پلنگ ایرانی محسوب نمی‌شود ولی مناطقی از قبیل منطقه حفاظت شده مراکان در شمال استان از مناطق مستعد حضور پلنگ است.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان‌غربی تاکید کرد: جمعیت پلنگ ایرانی در کشور طی سال‌های اخیر کاهش یافته و یکی از گونه‌های در معرض خطر حیات وحش کشور محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون تصویر این گونه در استان به ثبت نرسیده بود، تصریح کرد: این پلنگ که عموما برای استفاده از منابع آبی موجود، به این جزیره می‌آید، توسط دوربین‌هایی که محیط زیست در این منطقه جایگذاری کرده است، مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست