اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ۹۰۰ تیم از روستاهای مختلف آذربایجان‌غربی برای اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایری (جام پرچم) ثبت نام کرده اند.

دکتر سجاد بیرامی افزود: اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایری (جام پرچم) است و با هدف ایجاد شور و نشاط در بین روستائیان و عشایر سراسر کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور ۹۰۰ تیم از روستاهای سراسر استان با بیش از ۱۱هزار ورزشکار در این رقابت‌ها گفت: از ۹۰۰ تیم حاضر در مسابقات استان، ۲۴ تیم در بخش بانوان ثبت نام کرده اند.

بیرامی همچنین افزود:مسابقات از روز پنج شنبه در نقاط مختلف استان آغاز شده و فردا یکشنبه /۳۰ مرداد/ مسابقات ارومیه بطور رسمی افتتاح و آغاز خواهدشد.

وی اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه که فردا یکشنبه /۳۰ مرداد/ در مجموعه ورزشی راه و شهرسازی خواهدبود، مشعل بازی‌ها بعد از حضور در مزار شهدا روشن خواهدشد و به محل مسابقات حمل خواهدشد و در حاشیه افتتاحیه جشنواره بازی‌های بومی و محلی و همچنین نمایشگاه صنایع دستی، صنایع روستایی و غذاهای سنتی اجرا خواهدشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: بعد از پایان مرحله روستایی و شهری که تا پایان شهریورماه برگزار خواهدشد، مهر و آبان‌ماه مرحله استانی و دی و بهمن امسال مرحله کشوری برگزار خواهدشد.

افتتاح هفته دولت، ۱۲ پروژه ورزشی در آذربایجان‌غربی 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: هفته دولت، ۱۲ پروژه ورزشی در آذربایجان‌غربی افتتاح خواهدشد.
دکتر سجاد بیرامی افزود : یکی از مهم ترین اهداف ما جبران فاصله با شاخص ملی سرانه ورزشی است و با توجه به اینکه سرانه استان حدود ۶۲ سانتی متر و سرانه کشور ۷۰ سانتی متر است، در وهله نخست رسیدن به سرانه کشوری و در ادامه رسیدن به سرانه مطلوب ۲ متر هدف گذاری شده است.
وی تاکید کرد : در حال حاضر رویکرد فعال سازی پروژه‌ها را در پیش گرفتیم و با توجه به اینکه بیش از ۹۰ پروژه نیمه تمام و غیر فعال در استان وجود داشت، ۷۴ پروژه را فعال کرده و هم اکنون در دست اجراست.
وی اضافه کرد: در این خصوص ۱۲ پروژه ورزشی از جمله ۳ سالن و ۹ زمین روباز با مساحت ۱۰۸ هزار مترمربع با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح و ۱۷ پروژه جدید کلنگ زنی خواهدشد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این میان سالن‌های راکد که ۳۵ و ۱۷ سال غیرفعال شده بودند دوباره در حال تکمیل شدن هستند ضمن اینکه ۴ پروژه مهم ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری شهرهای خوی، مهاباد و بوکان و استادیوم میاندوآب در مرحله مناقصه است.
دکتر بیرامی اظهار کرد: تلاش ما افتتاح ۱۵ پروژه ورزشی تا پایان سال و افزایش سرانه ورزشی استان است بطوریکه تا هفته دولت ۳.۵ سانتی متر و تا پایان سال حداقل ۱۰ سانتی متر به سرانه ورزشی استان اضافه شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی همچنین اظهار کرد: از ابتدای امسال، ۲۷ ورزشکار استان در المپیک ناشنوایان، قهرمانی جهان و آسیایی مدال کسب کرده اند و با احتساب مسابقات مختلف برون مرزی این آمار به ۴۸ مدال دست یافته ایم.
دکتر بیرامی اضافه کرد: کسب ۹۹ مدال کشوری، برگزاری ۳۹ کلاس مربیگری و داوری و میزبانی ۱۹ رقابت کشوری و ۸ اردوی تیم های ملی از دیگر برنامه های انجام گرفته حوزه ورزش استان در سال جاری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست