اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار ارومیه با بیان اینکه تاکنون ۱۳ نفر از حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده اند، گفت: نام‌نویسی از داوطلبان تا ساعت ۱۸ امروز، شنبه به صورت حضوری ادامه دارد.

غلامحسین عماری  با اشاره به نام‌نویسی از داوطلبان خبرگان رهبری در آذربایجان غربی در محل فرمانداری ارومیه به ایرنا افزود: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان باید خود یا نماینده شان که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور برای ثبت‌نام علاوه بر حوزه انتخابیه خود می‌توانند به وزارت کشور و فرمانداری قم نیز مراجعه کنند، اضافه کرد: هشت صبح تا ۱۸ عصر زمان مراجعه برای نام‌نویسی در نظر گرفته شده است.

طبق آخرین آمار، در ۶ روز ابتدایی فرایند ثبت‌نام، ۲۸۷ نفر برای نامزدی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در سراسر کشور نام‌نویسی کرده اند.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، نام نویسی از داوطلبان از روز یکشنبه آغاز شده و داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می‌توانند تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز، شنبه ۲۰ آبان با حضور در محل های معرفی شده با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار، اصل کارت ملی، اصل مدرک سطح چهار حوزه و ۲ قطعه عکس ۴×۶، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

یکی دیگر از شرایط داوطلبان برای حضور در انتخابات سن داوطلبان است که به‌هنگام ثبت‌نام باید حداقل ۴۰ سال تمام باشد. بر اساس ماده یک این قانون، تعداد نمایندگان مجلس خبرگان ۸۸ نفر بوده که از این تعداد، سه نفر سهم آذربایجان غربی است. همچنین بر اساس ماده ۳ قانون انتخابات خبرگان خبرگان، نمایندگان برای مدت هشت سال انتخاب می‌‏شوند.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست