اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

وزارت جهاد کشاورزی موظف است ضمن حفظ ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی باید آن را به روز و محموله جدید را وارد انبارهای خود کند تا بر اثر مرور زمان کیفیت نهاده‌ها از بین نرود و تاریخ مصرف آن سپری نشود.

آوای مرز : عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کمبود کنجاله سویا در بازه زمانی دو ماه باعث شده بود تا مرغداران اقدام به جوجه ریزی نکنند و قطع جوجه ریزی‌ها اثرات منفی خود را در بازار نشان ‌دهد و عرضه و تقاضا برهم می‌خورد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: یکی از دلایل اصلی و مهم افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار کمبود نهاده های دامی است، اخیرا واردات کنجاله سویا متوقف و در بازار به سختی تهیه می‌شد و پشتیبانی امور دام نیز در تامین این نهاده ناموفق بود.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمبود کنجاله سویا در بازه زمانی دو ماه باعث شده بود تا مرغداران اقدام به جوجه ریزی نکنند، ادامه داد: قطع جوجه ریزی‌ها اثرات منفی خود را در بازه زمانی ۴۵ روز الی ۲ ماه در بازار نشان می‌دهد و عرضه و تقاضا برهم می‌خورد.

 نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی از شهرستان ها قیمت مرغ زنده به هر کیلوگرم ۹۴ هزار تومان رسیده است، عنوان کرد: اگر شرکت پشتیبانی امور دام به میزان کافی ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی را حداقل برای مدت زمان ۶ ماه حفظ کند در مقاطع زمانی که تامین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه شود می‌توان از این ذخایر استفاده کرد و آن را به بازار تزریق کرد.

او با بیان اینکه در مقطع زمانی دو ماه اخیر از یک سو واردات کنجاله سویا با مشکل مواجه شده بود و از سوی دیگر به میزان کافی در انبارهای شرکت پشتیبانی دام نیز وجود نداشت، گفت: وزارت جهاد کشاورزی موظف است ضمن حفظ ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی باید آن را به روز و محموله جدید را وارد انبارهای خود کند تا بر اثر مرور زمان کیفیت نهاده‌ها از بین نرود و تاریخ مصرف آن سپری نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست