اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: ۵۲۲ نفر طی هفت روز، داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این استان شدند که ۱۸ درصد بیشتر از دوره پیشین است.

علی مصطفوی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد، ۷۸ نفر بیشتر از داوطلبان ثبت‌نام کرده در استان طی دوره پیشین مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: از کل ثبت‌نام‌کنندگان در آذربایجان‌غربی، ۴۷۲ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند که بیشترین بانوی ثبت‌نامی در این مدت مربوط به ارومیه با ۲۵ نفر است.

او بیان کرد: در این مدت ۱۶۳ نفر در ارومیه، ۶۹ نامزد در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه، ۴۸ داوطلب در حوزه خوی و چایپاره، ۴۴ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب، ۳۸ داوطلب در ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، ۳۵ نفر در هرکدام از شهرستان‌های سلماس و بوکان، ۳۱ داوطلب در مهاباد، ۳۰ داوطلب در میاندوآب و ۲۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت ثبت‌نام کردند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در همه حوزه‌های ۱۰ گانه در استان بانوان نیز داوطلب شدند، ادامه داد: از ۵۰ بانوی ثبت‌نامی، ۲۵ نفر در مرکز استان، هشت نفر در خوی و چایپاره، چهار بانو در هرکدام از شهرستان‌های بوکان و میاندوآب، سه نفر در سلماس، ۲ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب و یک نفر در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، مهاباد، نقده و پیرانشهر – سردشت نام‌نویسی کردند.

مصطفوی گفت: در فرایند ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۰ نماینده دوره پیشین و ۲۱ نماینده دوره‌های گذشته در استان ثبت نام کردند که رقمی قابل توجه است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان این دوره در آذربایجان‌غربی کمتر از ۵۰ سال سن دارند که می‌تواند نشان‌دهنده توجه جوانان برای حضور در عرصه انتخابات باشد.

فرایند ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شده بود که روز /شنبه/ به پایان رسید.انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست