اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری بیشترین صادرات از مرز زمینی  تمرچین و بیشترین واردات از مرز ریلی رازی بوده است و در این مدت بیش از ۸۰۰ کانتینر حمل و جابجا شده است.

جعفر وحدت در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود : از ابتدای سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه، علیرغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین تعطیلات نوروزی، کارشناسان با حضور مستمر در قرنطینه نباتی مرزهای بازرگان ماکو، صنم بلاغی پلدشت، رازی خوی، سرو ارومیه ، تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت ارائه خدمات کردند.

او افزود: در این مدت مامورین فنی قرنطینه نباتی مدیریت حفظ نباتات در گمرکات مرزی استان حضور داشته و نسبت به بررسی و بازدید بیش از۸۰۰ کانتینر محموله های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی اقدام کردند.

وحدت گفت: در این بازه زمانی بیشترین صادرات از مرز زمینی تمرچین و بیشترین واردات از مرز ریلی رازی بوده و مقدار ۸۸۵۷ تن صادرات و ۸۲۰۵ تن واردات محصولات کشاورزی انجام گرفته و در  بیش از ۸۰۰ کانتینر حمل و جابجا شده اند و  محموله ها مورد بررسی آفات و بیماریهای قرنطینه ای قرار گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: عمده محصولات صادراتی کشاورزی عبارتند از خرما، کشمش، پسته، هندوانه، سیر، گوجه فرنگی و….. و بیشترین حجم واردات را  موز، بذر ذرت و ماشک و… تشکیل می دهند.

او هدف از بازدید محموله های کشاورزی را جلوگیری از ورود هر گونه آفات و بیماری های خطرناک قرنطینه ای به کشور دانست و گفت: در استان ۸ مرکز قرنطینه نباتی نیز فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست