اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص خطر فرونشست در برخی نقاط بر اثر خشکسالی گفت: به دلیل تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی شاهد فرونشست در برخی نقاط کشور هستیم.

اسماعیل نجار در دومین روز از سفر به آذربایجان غربی در بازدید از مناطق زلزله زده قطور خوی در جمع خبرنگاران با قدردانی از تلاشهای انجام گرفته برای سرعت بخشی به روند بازسازی گفت: مراحل کاری تعمیر ۱۶۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده به اتمام رسیده و از مجموع ۴۵۰۰ واحد نیازمند بازسازی نیز ۲ هزار و ۵۵۰ واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز در مراحل نهایی خود قرار دارد.

او با اشاره به روند مطلوب بازسازی مناطق زلزله قطور خوی گفت: بیمه منازل روستایی در نوار مرزی توسط استانداری آذربایجان غربی اقدامی ارزشمند بود که توانست با پرداخت ۶۰ میلیارد تومان خسارت به روند بازسازی مناطق زلزله زده کمک شایانی نماید.

نجار از افزایش تسهیلات بازسازی تا سقف یک میلیارد ریال خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات به تصویب دولت رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران در ادامه به موضوع تنش آبی در کشور اشاره کرد و گفت: برای مدیریت این مسئله بیش از ۸ هزار میلیارد تومان درنظر  گرفته شده که برای مدیریت تنش آبی در بخش آب شرب ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ تخصیص یافته است.

نجار تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز از طریق استمهال وام های خشکسالی پرداخته شده تا سال زراعی امسال، تملک دارایی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

او ادامه داد: دولت برای حمایت از بخش کشاورزی هر ساله کمک هایی را به صندوق بیمه کشاورزی انجام می دهد. برای امسال نیز ۳۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص خطر فرونشست در برخی نقاط بر اثر خشکسالی افزود: به دلیل تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و  برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی شاهد فرونشست در برخی نقاط کشور هستیم. این مسئله رصد شده و اطلاعات لازم به دستگاه های مربوطه برای اتخاذ تمهیدات مورد نیاز داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست