اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: هتلینگ و مرکز توانبخشی جانبازان و ایثارگران استان تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

مهدی فعال از افتتاح مرکز هتلینگ و توانبخشی تا پایان سال خبرداد و  گفت: این مرکزدر زمینی ۲ هکتاری با زیربنای ۷۱۰۰ مترمربع شامل مرکز درمانی، مرکز رفاهی و اسکان در قالب ۱۹سوئیت با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان تا پایان سالجاری و با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره تدوین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در قانون پنج ساله ششم توسعه کشور در ۷۶ ماده تصریح کرد: با آغاز دولت یازدهم منابع لازم برای اجرایی شدن این قانون در اختیار بنیاد شهید قرار گرفت و امروز شاهد اجرای بیش از ۸۰ درصدی قانون جامع خدمات رسانی به جامعه ایثارگران استان در همه حوزه های معیشتی، درمانی اشتغال و تحصیل هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی تعداد فرزندان شاهد استان را ۱۳ هزار نفر عنوان کرد وافزود: تعداد فرزندان شهید و جانبازان آذربایجان غربی در مقایسه با بسیاری از استان ها به مراتب بیشتر است و در ارائه خدمات مناسب به ویژه در حوزه اشتغال به این افراد باید نگاه ویژه تری داشت.

وی ادامه داد: در سطح استان ۳هزار دانش آموز و ۵ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل هستند که براساس قانون خدمات رسانی به ایثارگران و مطابق با قانون ششم توسعه بنیاد موظف است نسبت به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان شامل همسر و فرزندان شاهد، جانبازان ۲۵درصد و بالاتر و نیز آزادگان و خانواده های آنان اقدام نماید.

فعال تصریح کرد: در قانون پنجم توسعه این قانون خانواده های جانبازان زیر ۲۵ درصد را شامل نمی شد که اخیرا با اصلاح آن در قانون ششم ۳۰ درصد از هزینه های تحصیل خانواده های جانبازان کمتر از ۲۵درصد نیز پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی محدودیت منابع مالی را از دیگر دغدغه های بنیاد شهید در سطح کشور و به تبع آن آذربایجان غربی دانست و اظهار کرد: ۶۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بنیاد در سطح استان از بیمه تکمیلی بهره مند هستند از ابتدای سال جاری هیچ گونه پرداختی در این بخش نداشته ایم و در حال حاضر میزان بدهی های بنیاد در بخش بیمه های تکمیلی بیش از ۲۰ میلیارد است.

وی ادامه داد: پاداش بازنشستگی افراد تحت پوشش بنیاد شهید در سطح کشور نیز از سال ۹۵ پرداخت نشده است که در سطح استان بیش از ۱۸۰ نفر از سال ۹۵ تا کنون علی رغم باز نشستگی پاداش دریافت نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست