اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی جبران محرومیت و ارتقا شاخص برخورداری روستاها از راه آسفالت را نیازمند توجه و اعتبارات ویژه دانست.

ارسلان شکری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان بوکان با  استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: جبران محرومیت و ارتقا شاخص برخورداری روستاها از راه آسفالت را نیازمند توجه و اعتبارات ویژه دانست.

وی گفت: برنامه این اداره‌کل برای آسفالت و احداث ۳۴کیلومتر راه روستایی در ۱۸۲ روستا و ۱۷کیلومتر روکش راههای روستایی و اصلی به ارزش‌کل بالغ بر ۷۰میلیارد تومان اعم از اعتبارات استانی و‌ ملی است در سال قبل نیز ۱۵کیلومتر راه روستایی در شهرستان بوکان به ارزش معادل ۲۰ میلیارد تومان اجرا و بهره برداری رسیده است.

ارسلان شکری ادامه داد: از جمله پروژه‌های در دست احداث شهرستان بوکان اصلاح هندسی ‌مقطع پرحادثه تقاطع شیخلر در محور بوکان به مهاباد به ارزش معادل ۳میلیارد تومان است که تا آخر خرداد ماه سال آتی اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسیرهای ویژه مسیر بوکان، گندمان به سمت گوله سردشت بوده که از طرف هر دو شهرستان در حال اجرا است.

شکری با اشاره به درصد برخورداری تعداد روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان بوکان معادل ۷۶درصد ‌و قرارگیری در رتبه هفتم‌ استانی، یادآور شد: این رقم از میانگین استانی بالاتر و از میانگین کشور پایین‌تر بوده بطوریکه میانگین استانی تعداد روستاهای بالای بیست خانوار برخوردار از راه آسفالته ۷۲.۶ درصد و میانگین کشوری معادل۸۲ درصد است.

مدیرکل راهداری و ‌‌حمل ‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: راه روستایی رحیم‌خان بطول چهار کیلومتر، نوبار بطول شش کیلومتر و شهریکند یک و نیم کیلومتر با اعتباری در مجموع به مبلغ یازده میلیارد و ششصد میلیون تومان از منابع ملی و استانی در دست اقدام و درحال انجام مقدمات جهت آغاز کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست