اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری به ریاست حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد.

🌁دستورات جلسه :
کسب نظرات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه چگونگی راهکارهای عملی برای افزایش نرخ جمعیت، طرح موضوعات فرهنگی جهش تولید در استان و بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

گفتنی است ریاست شورای فرهنگی عمومی را نمایندگان ولی فقیه در استان ها و دبیری این شورا بر عهده مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و شورا حدود ۳۰ عضو دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت : وظایف دستگاه ها در خصوص افزایش جمعیت مشخص‌شود و رسالت شورا رفع موانع فرهنگی ازدواج و فرزندآوری باشد و تا زمانی که راهکارهای علمی و عملی ارائه نشود نمی توان به جای رسید.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی با انتقاد از روند مشاوره های قبل از ازدواج خواستار تغییر در این حوزه شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی در خصوص سقط جنین هم گفت : فضای تشویق به سقط جنین هم باعث ایجاد مشکلاتی در این بخش شده و با کوچکترین مشکلی که در مادران باردار پیش می آید سقط جنین را مطرح می کنند و این رویه باید اصلاح شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جاری آذربایجان غربی که به ریاست حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و با حضور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، خواستار همراهی و تعامل همه اعضا برای پیشبرد اهداف شورا شد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با تاکید بر اینکه چون مصوبات شورا مربوط به یک حوزه کاری و یک ارگان نیست ؛ خاطرنشان ساخت : ضروری است مدیران همه دستگاه ها و اعضای حاضر نسبت به عملیاتی کردن مصوبات جلسات به این مجموعه کمک کنند.

وی ادامه داد : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه مسوول هماهنگی و برنامه ریزی برای دستورات و مصوبات جلسه فعالیت می کند و اجرای آنها در اختیار همه اعضا قرار می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه قبل از سال ۹۹ درخواست های به همه اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مبنی بر پیشنهادات سال جاری ارسال شد ؛ گفت : حدود ۱۴۷ پیشنهاد به دبیرخانه واصل شد که به نسبت فراوانی در ۵ بخش و دستور تقسیم گردید.

خدایاری برنامه راهبردی شورا در قالب دسته های دهگانه تعریف کرد و اذعان کرد : مبانی ؛ آموزشی ، سمعی و بصری ، تشویقی، حمایتی ، درمانی و غیره با هدفگذاری خاصی در دستور کار شورا و اعضای آن قرار گرفت که به عنوان مثال در زمینه افزایش جمعیت برنامه ۵ سال با هدف تثبیت و افزایش تدوین گردید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی بیان کرد : بعد از تصویب، مصوبات از طریق دبیرخانه در اختیار استانداری قرار می گیرد و استاندار محترم هم به عنوان جانشین شورا مصوبات را جهت اجرا به دستگاه‌های عضو ابلاغ می کند.

خدایاری اظهار داشت : بدون هدفگذاری و همکاری اعضا و مدیران نمی توان به نتیجه درخور سیاست های ابلاغی شورا دست یافت و حوزه های فرهنگی استان را تقویت کرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با انتقاد از کاهش جمعیت گفت : جمعیت یک قدرت برای هر کشور و استانی است که از قله قدرت در حال سرازیری هستیم و متولیان امر باید نسبت به برنامه ریزی برای افزایش جمعیت اقدام کنند.

سردار حبیب شهسواری افزود : مسوولان استانی نباید از پروسه کاهش جمعیت غفلت کنند.

وی با انتقاد از عدم توجه به فرهنگسازی و رشادت های دفاع مقدس در آذربایجان غربی ادامه داد : دفاع مقدس آذربایجان غربی فقط در ۸ سال خلاصه نشده و ضروری است به حماسه ۴۲ سال رشادت و جانفشانی های دفاع مقدس توجه جدی تر داشته باشیم چون هر گوشه ای از این استان یک جبهه دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت : متأسفانه در برخی از ادارات و سازمان ها به مقوله دفاع مقدس بی توجه بوده و حتی از نصب یک بنر هم محروم می باشند و ضروری است مسوولان استانی برای حفظ جایگاه شهدا و دفاع مقدس پای کار بیایند.

سردار شهسواری از عدم اتمام موزه دفاع مقدس در استان انتقاد کرد و گفت : چندین سال از احداث دهکده مقاومت می گذرد و بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده ، ولی متاسفانه بدلیل بی توجهی ها و کمبود اعتبار به اتمام نرسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه به فرماندهان سپاه در سطح استان دستور داده ایم حتما در نامگذاری ها و نصب تصاویر از شهدای بومی استفاده کنند ، خواستار توجه بیشتر دستگاه های اجرایی به نصب تصاویر شهدای استان در اماکن و ادارات آذربایجان‌غربی شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی که به ریاست حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه برگزار شد خواستار حمایت جدی تر مسوولان استانی در اتمام موزه دفاع مقدس استان شد.

سرهنگ جلیل وحیدی همچنین درخواست کرد : ضروری است با توجه به وجود ۱۲ هزار شهید گلگون کفن باید یک نهضت نامگذاری در میادین، اماکن و خیابان های استان توسط شورای نامگذاری شکل گیرد.

وی ادامه داد : در حال حاضر ۵۹ شهید گمنام در استان وجود دارد که درخواست می کنیم برای همه آنها یادمان احداث شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی همچنین خواستار توجه و اتمام یادمان های در حال احداث شهدای استان شد که متاسفانه به کندی پیش می روند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست