اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: تعداد میش مرغ در بوکان به ۲۴ قطعه رسیده و این یک بحران است، ما نیازمند ایجاد سایت تکثیر برای این گونه‌ هستیم.

غلامرضا ابدالی در اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی محیط زیست که در ارومیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید به سمت مردمی شدن و مشارکت مردمی در امر حفاظت از محیط زیست حرکت کنیم چرا که تنها با اقدام دولتی حفاظت مطلوب محقق نخواهد شد.

ابدالی ادامه داد:  همه در قبال محیط زیست مسئولیت داریم و در این راه مؤثر هستیم،  امروز و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی، محیط زیست بیش از هر زمان دیگر نیاز به نوآوری دارد و این وظیفه و رسالت عموم مردم را سنگین‌تر کرده است.

او اضافه کرد: برای حفظ گونه یوزپلنگ ایرانی که ۲۰ قلاده باقی مانده، نیازمند سایت های تکثیر هستیم.

ابدالی گفت: ٧٠ دستورالعمل جدید در حوزه محیط زیست تدوین شده که می‌تواند برای آینده این حوزه موثر باشد. همچنین بروزرسانی قانون شکار و صید جانداران نیز برای آینده محیط زیست لازم بود که این اقدام هم انجام شده است و  اتاق فکری در سازمان حفاظت محیط زیست برای خدمات‌رسانی بهتر تشکیل شده است  که تشکیل و فعال‌سازی کمیته تخصیصی پلنگ و میش مرغ از جمله نتایج این اتاق فکر بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست، تاکید کرد: در دولت سیزدهم برای اولین بار چهارگونه به طبیعت معرفی مجدد شد، این امر افتخار بزرگی برای جامعه محیط زیست است و باید قدردان این اقدامات باشیم، البته باید با همکاری بخش خصوصی و مردم نسبت به حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری اقدام جدی و اساسی داشته باشیم.
ابدالی، گفت: تاکنون ١۵٠ شهید تقدیم عرصه محیط زیست شده که نشان‌دهنده از جان‌گذشتگی محیط‌بانان برای حفاظت و حراست از این حوزه است.

او در پایان اظهار کرد: اصلی ترین وظیفه محیط زیست حفاظت از گونه ها در دل زیست گاه اصلی است که در این راستا، مشارکت مردم حلقه مفقوده به شمار می رود. باید به سمت مردمی شدن و حضور مردمی حرکت کنیم، افزود: با اقدام صِرف دولتی نمی توان راه به جایی برد.

در این اجلاس که با حضور ۳۱ دبیر استانی دبیر استانی شبکه ملی محیط زیست سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در شهر ارومیه و طی روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان برگزار می شود در روز نخست شرکت کنندگان در چهار پنل تخصصی با موضوعات تبیین سیاست های حوزه مشارکت ها، تنوع زیستی و اهمیت حفاظت از آن ، بررسی نحوه معرفی و مطالبات و  مسئله شناسی و روش های ارزیابی مسئله محور  تشکل های مردم نهاد حضور یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست