اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کمیسیون قاچاق کشور مصوب کرده که هر گونه حمل و جابه‌جایی دام زنده در سطح راه‌ها و معابر اصلی و فرعی ممنوع است.

کامیار داهیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به اینکه روند کنترل دام زنده و محموله‌های خوراکی از جمله پروتئین و آلایش، با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومنی تامین شده، یعنی دولت برای آنها خوراک دام و تمامی نهاده‌ها مثل دارو و واکسن را با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومنی صادر می‌کند، برای همین تفاوت قیمتی که ناشی از ارز دولتی و ارز آزاد است یک اختلاف فاحش بوده و متاسفانه روند قاچاق را در اذهان تشدید کرده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط عوامل قاچاق وسوسه شده که محوله‌هایی که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تمام می‌شوند و قیمت پایینی دارند مثل دام زنده و نهاده‌ها و حتی داروهای دام و خوراک دام را در استان‌های مرزی قاچاق کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بنابراین کمیسیون قاچاق کشور مصوب کرده که هر گونه حمل و جابه‌جایی دام زنده ممنوع است مگر به دو شرط که یکی اینکه برای پرورش در دامداری‌های صنعتی و نیز کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی باید مجوز صادر شده باشد بنابراین به غیر از این دو عوامل هیچ کس حق جا به جایی دام در سطح راه‌ها و معابر اصلی و فرعی کشور را نداشته و نیروی انتظامی این موضوع را کنترل خواهد کرد.

وی بیان کرد: پس عوامل کنترل نیروی انتظامی در صورتی که یک محموله دام زنده، مجوز مبدا از اداره کل دامپزشکی، مجوز دامپزشکی و کد رهگیری نداشته باشد به عنوان محوله قاچاق برخورد کرده و فرد خاطی به دادگاه‌های محلی ارجاع و حکم ضبط و امحای محموله داده می‌شود.

داهیم گفت: بنابراین حساسیت مسئله برای تمامی محموله‌های دامی زنده و حتی خوراک دام و گوشت قرمز و سفید وجود دارد و مراکز تعریف شده باید مجوز داشته باشند چون به غیر از این، به عنوان محموله‌های قاچاق محسوب شده و در مجموع امید است تمامی این تدابیر سبب کنترل قاچاق از داخل کشور به آن سوی مرزها شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست