اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توافق های صورت گرفته با سرمایه گذاران ترکیه ای و ایرانیان مقیم در سفر اخیر به این کشور گفت: این استان ظرفیت تبدیل به هاب نهاده های دامی کشور را داراست و می تواند از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی و توسعه استان استفاده کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توافق های صورت گرفته با سرمایه گذاران ترکیه ای و ایرانیان مقیم در سفر اخیر به این کشور گفت: این استان ظرفیت تبدیل به هاب نهاده های دامی کشور را داراست و می تواند از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی و توسعه استان استفاده کند.

رضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش سرمایه گذاری در این بخش به حدی است که تنها از بابت تامین نهاده های دامی، بیش از هشت هزار شغل در آذربایجان غربی و شمال این استان ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: البته شغل های غیرمستقیم دیگری نیز با اجرای این طرح بزرگ در آذربایجان غربی ایجاد می شود که می تواند زمینه رونق روزافزون استان را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه دریافت موافقت وزارتخانه هایی نظیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای اجرای این طرح بزرگ در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: همچنین در صدد مقدمه سازی برای اختصاص یکهزار میلیارد ریال تسهیلات برای سرمایه در گردش و ایجاد زیرساخت های این طرح هستیم که امیدواریم عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در خصوص قابلیت های این استان در راستای اجرای این طرح، گفت: وجود پنج پایانه مرزی، ۹ گمرک و بازارچه، مرزهای بیش از ۹۰۰ کیلومتری با ترکیه و دیگر کشورها و همچنین ظرفیت قابل توجه منطقه آزاد ماکو از جمله این مزیت ها به شمار می رود.

حسینی با اشاره به سفر چهار روزه به استان های مختلف ترکیه شامل استانبول، ترابزون و ارزروم در راستای جذب سرمایه گذار، ادامه داد: معرفی قابلیت های استان در راستای جذب سرمایه گذاری های خارجی و سرمایه های ایرانیان خارج از کشور برای اجرای طرح های مهم اقتصادی و صنعتی از جمله برنامه های مهم این سفر بود که به بخش قابل توجهی از آنها دست یافتیم.

وی از جلب نظر سرمایه گذاران ترک برای همکاری در راستای توسعه حوزه دام در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در این سفر، سرمایه گذاران ترکیه ای و ایرانیان مقیم را با توانمندی های این استان آشنا کردیم و آنان نیز برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند.

وی ارائه پیشنهاد راه اندازی مرکز لجستیک با همراهی ایران و ترکیه در آذربایجان غربی را یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر برشمرد و اضافه کرد: در این راستا قرار شد که شرکت مشترک لجستیک و حمل و نقل تشکیل شود که به این منظور اختصاص ۵۰۰ دستگاه کشنده از طرف ایران و ۵۰۰ دستگاه از طرف ترکیه مورد تاکید قرار گرفت.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: این امر اقدام بزرگی است که در کنار ایجاد امنیت برای حوزه حمل و نقل استان، دروازه بازارهای دنیا را نیز به روی ما باز می کند.

حسینی با اشاره به نتایج سفرش به «ترابزون» به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم شرق ترکیه ادامه داد: علاوه بر توافق با مسوولان و سرمایه گذاران این منطقه برای توسعه همکاری ها، قرار شد حمل دام زنده از این منطقه به آذربایجان غربی انجام شود که نتیجه ای قابل توجه به شمار می رود.

وی یکی از مهمترین قابلیت های توسعه همکاری های آذربایجان غربی با ترکیه به ویژه شرق این کشور را استفاده از ظرفیت مسیر جاده ابریشم دانست و گفت: البته در گذشته این مسیر منحرف شده ولی می توان با فراهم کردن شرایط و ایجاد زیرساخت ها آن را احیا کرد که این امر در توسعه تجارت استان بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: آذربایجان غربی و استان های شرقی ترکیه باید زیرساخت ها را در راستای احیای مسیر ترانزیتی جاده ابریشم فراهم کنند و نتایج مهم آن برای توسعه روزافزون این مناطق موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست