اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دومین جشنواره منطقه ای موسیقی فولکلور کردی یادمان “حسین جواهر(شاکری)” با استقبال پرشور مردم و شهروندان علاقمند به هنر و موسیقی فولکلور در سالن پذیرای رازاوه  شهرستان بوکان برگزار شد.

این جشنواره با حضور هنرمندان پیشکسوت و نامدار شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی و دیگر شهرهای استان کردستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر و شهرداری بوکان جهت بزرگداشت یاد و نام استاد “حسین جواهر (شاکری) ” هنرمند ساکن شهرستان تکاب و تمامی هنرمندان حوزه موسیقی فولکلور منطقه برگزار شده است.

مسوول برگزاری این جشنواره در مراسم آغازبه کار این جشنواره گفت: این جشنواره به منظور قدردانی از هنرمندان موسیقی فولکلور منطقه موکریان و دیگر مناطق کردنشین ترتیب داده شده است تا از سال‌ها فعالیت هنری این عزیزان به بهترین نحو قدردانی شد.

شورش معروفی ادامه داد: هنرمندان موسیقی فولکلور در توسعه، گسترش و نشر موسیقی فولکلور کردی نقش برجسته دارند و باید از این افراد به خوبی تجلیل شود.

وی بیان کرد: دومین جشنواره موسیقی فولکلور کردی  توانست علاوه بر شهروندان بوکانی علاقه‌مندان به موسیقی فولکلور را از شهرهای اطراف از جمله شهرهای سنندج و استان کردستان را نیز به شرکت در این مراسم ترغیب کند.

معروفی بیان کرد: نخستین جشنواره فلکور کردی د یماه امسال در شهرستان مهاباد و با حضور هنرمندان منطقه برگزار شد و این جشنواره در دیگر شهرهای منطقه ادامه خواهد داشت.

شرکت کنندگان در این جشنواره در طول یک شب برگزاری این جشنواره در بخش های مختلف شامل تک خوانی، بیت و حیران، لاواژا ولالایی و موسیقی شاد و فولکلور هنر خود را به نمایش گذاشتند و این برنامه تا پاسی از شب ادامه داشت.

قدمت و تاریخچه موسیقی و آواهای محلی در آذربایجان غربی و بویژه شهرهای مناطق کردنشین جنوب این استان به سال های طولانی بر می گردد، به طوری که مردم این منطقه دردها، مشکلات، غم و شادی ها و آیین های دینی و مذهبی خود را در قالب موسیقی و آواهای محلی نشان می دهند.

گفتنی است؛ در پایان جشنواره از زحمات پیشکسوتان عرصه هنر و موسیقی به پاس چند دهه فعالیت آنان با اهدای تندیس جشنواره تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست