اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در گفتگو با ایرنا در خصوص تحقق آرزوی دیرینه مردم و ساکنین این شهر گفت: برای اجرای طرح تعریض خیابان امام (ره) این شهر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو و ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری در این خصوص هزینه می شود، افزود: وضعیت خیابان امام (ره) ماکو به گونه‌ای است که در رخدادهای مختلف خطرات زیادی را متوجه ساکنان این شهر می کند و با ایجاد کوچک‌ترین اختلال امکان خدمات دهی به موقع در فوریت‌های پزشکی وجود ندارد.
وی ادامه داد: در نشستی با اعضای شورای شهر و شهرداری ماکو مقرر شد کمیته مصالحه تشکیل و در شهرداری مستقر شود تا شهروندانی که می خواهند در این خصوص اقدام کنند به شهرداری ماکو مراجعه کنند.
او با اشاره به اینکه فاز اول۵۰ درصد این پروژه در سال جاری اجرا و مابقی در سال آینده عملیاتی می شود، اضافه کرد: هم‌اینک حدود یک هزار و ۱۵۰ متر از کار تعریض این خیابان باقی مانده و پایان سال آینده امکان بهره برداری کامل از آن فراهم خواهد بودک.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تاکنون برای عملیات تعریض خیابان امام حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
منطقه آزاد ماکو به شبکه ریلی کشور وصل می‌شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین خبر خوش دیگری هم به مردم منطقه داد و گفت: تفاهم‌ نامه اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد ماکو و ارس به امضا رسید.
غلامرضا سلیمانی بیان کرد: بر اساس ماده یک قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این سازمان ها وظیفه عمران و آبادانی محدوده های تحت پوشش را برعهده دارند و توسعه حمل و نقل ریلی کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی این مناطق به شمار می رود.
وی اضافه کرد: توسعه صادرات، گسترش تولید و ارتباط بازرگانی با کشورهای همسایه از سوی این سازمان دنبال می‌شود و اتصال منطقه به شبکه ریلی کشور نقش مهمی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد داشت. وی با تاکید بر تاثیر این تفاهم نامه در اقتصاد ملی، بیان کرد: اگر منطقه آزاد ماکو به شبکه ریلی متصل شود، کشور به طور عملی به خطوط ریلی و جاده‌ای جهان وصل خواهد شد. سلیمانی در ادامه با اشاره به ظرفیت های این منطقه به عنوان یکی از بزرگترین مناطق آزاد جهان، گفت: طی پنج سال گذشته دستاوردهای عمرانی و زیربنایی مهمی در بخش های توسعه راه‌های ارتباطی و فرودگاهی و نیز زیرساخت های مناسب بازرگانی در این این منطقه به دست آمده است. وی همچنین با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های بازرگانی در این منطقه به رقابت پذیر بودن کالا و جریان تجاری ایران با سایر کشورها کمک می‌کند، افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح احداث آزاد راه ماکو- تبریز نیز نهایی شده است تا خطوط ارتباط جاده ای این منطقه نیز دچار تحول شود. به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است. مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست