اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: علت اصلی مرگ هزاران قطعه ماهی در رودخانه زرینه رود در دست بررسی است.
امید یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: در پی گزارشهای مردمی، اکیپ بازرسی و آزمایشگاه این اداره کل پس از اطلاع از تلف شدن هزاران قطعه ماهی و آبزی در رودخانه زرینه رود میاندوآب برای بررسی فنی این موضوع عازم محل شدند که پس از بررسی نتایج آزمایشگاهی، اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت می گیرد.
وی ادامه داد: هر ساله شاهد اتلاف تعدادی از ماهیان در رودخانه زرینه رود هستیم که این امر علت های مختلفی دارد.
یوسفی بابیان اینکه در سالهای گذشته به دلیل کاهش میزان آب و پایین آمدن دبی رودخانه بدلیل بستن دریچه سدنوروزلو، بستر رودخانه به دلیل انباشت پساب ها سمی شده و اکسیژن آب کم و در نتیجه موجب اتلاف ماهیان می شد گفت: در برخی سالها نیز علت مرگ و میر مربوط به پساب کارخانه قند بود ولی علت وقوع حادثه امسال توسط کارشناسان در دست بررسی است.
وی ادامه داد: ورود پساب کارخانجات در تمام دنیا وجود دارد که در ایران و استان ما نیز به  بدلیل تکمیل نشدن زیرساختهای فاضلاب به یک معضل بزرگ تبدیل شده که سالانه جان بسیاری از آبزیان را می گیرد.
رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه رودخانه زرینه رود با ۲۳۰ کیلومتر طولانی ترین رودخانه استان است که ۸۰ درصد ان در میاندوآب واقع شده افزود:  با توجه به کاهش بارندگی ها و کاهش دبی آب، تقاضا دارم مردم منطقه در حفاظت از رودخانه نهایت تلاش خود را به کار بگیرند و از تخلیه فاضلاب و ریختن زباله و نخاله در آن خودداری کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست