اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان‌غربی از آغاز پرداخت کرایه براساس تن بر کیلومتر در استان بعنوان یکی از مهمترین مطالبات رانندگان خبر داد.

 ارسلان شکری در تشریح این خبر گفت: بعد از بیان مطالبات رانندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با جلب رضایت رانندگان در راستای خدمات دهی بهینه و با کیفیت را در اولویت امور خود قرار داد تا کرایه حمل بار بر اساس تن-کیلومتر محاسبه شود.

وی با بیان اینکه کرایه حمل و نقل توافقی و براساس عرضه و تقاضا و وابسته به پارامترهای مختلفی است، اضافه کرد: آذربایجان غربی بنابر دستور ریاست محترم سازمان از ابتدای دی ماه سال جاری پرداخت کرایه حمل بار بر اساس تعرفه تن_کیلومتر را آغاز کرد که بی شک تاثیر بسزایی در معیشت رانندگان ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: نرخ پایه تن-کیلومتر کشوری مشخص شد و ۱۰۳۳ ریال به عنوان شاخص پایه تن-کیلومتر کشوری تعیین گردید و بر اساس ضرایب استانی تفکیک شد و در این نرخ همه مسائل در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تامین لوازم یدکی و قطعات گران شده ناوگان بعنوان یکی دیگر از مهمترین خواسته‌های رانندگان یاد کرد و گفت: سازمان صنعت و معدن از طریق کارخانه‌های داخلی و واردکنندگان خارجی و هر آنچه لاستیک که وارد کشور می‌شود را بر اساس سهمیه است.

شکری از برآورد نیاز سالانه استان به حدود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک خبر داد و عنوان کرد:  از ۲۵ تیر ماه سال جاری که طرح توزیع لاستیک آغاز شده است تا کنون حدود ۱۳۰۰۰حلقه لاستیک به نرخ دولتی در بین ناوگان و با مدنظر قرار دادن پارامترهایی همچون پیمایش طی شده و تعداد بارنامه های صادره توزیع شده است و هنوز نیازمند تامین و توزیع لاستیک برای ناوگان باری و مسافری هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۸ هزار دستگاه با متوسط عمر ۱۸/۱۶ سال در بخش حمل و نقل جاده ای گالا فعالیت دارند، اذعان داشت: سالانه  بیش از ۱۲ میلیون تن کالا توسط این ناوگان از استان جابجا می شوند و در ۹ ماهه گذشته میزان جابجایی کالا با ناوگان باری استان ۵/۸ میلیون تن بود که برای این میزان کالا بیش از ۶۳۱ هزار و ۵۰۰ فقره بارنامه صادر شده است

شکری با اشاره به جابجایی سالانه در حدود ۸ میلیون مسافر توسط ناوگان جاده ای فعال در این بخش بیان کرد: ۶۷۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰۰ دستگاه سواری داریم که میانگین عمر آن به ترتیب ۵/۹ و ۵/۱۰ سال است و ۹۰۷ دستگاه مینی بوس با عمر ۷۷/۲۶  سال داریم که بیش از ۲۰ هزار راننده در دو بخش مسافر و بار مشغول کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست